Sex v soudobé mediální komunikaci : na příkladu současné reklamy v českých tištěných médiích (se zvláštním zřetelem na dvouznačnost sdělení)
Sex in contemporary media communication : illustrated on contemporary advertising in Czech printed media (with special respect to ambigrity of the message)
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6721Identifiers
Study Information System: 2146
Collections
- Kvalifikační práce [17588]
Author
Advisor
Referee
Švec, Štefan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
27. 6. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato diplomová práce se pokouší zmapovat a kategorizovat typy sexuálních informací, které se nejčastěji objevují v české tištěné reklamě. Metodou semiotické analýzy, tedy rozborem jednotlivých znaků, jsem se pokusila zjistit, jak reklama pracuje se sexuálním obsahem. Soustředila jsem se především na skrytou komunikaci sexuálních významů, na to, jak reklama pracuje s narážkami, subtilními náznaky a dvousmyly. Všímám si také, jak komunikuje explicitně sexuální sdělení. Chtěla bych zde představit sex v reklamě jako fenomén, který se pokusím zasadit do kontextu české i světové reklamy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis tries to monitor occurrence and use of sexual information in contemporary advertising in Czech printed media. It describes ways and means that the advertising uses to express erotic and sexual messages. It also presents sex in advertising as a certain phenomenon from several points of view (criticism of sex sexism and gender stereotypes in advertising from the viewpoint of feminist movement and gender studies, effectivity of use of sex in advertising etc.). The sex in advertising is also put into context of historical and contemporary Czech and world advertising. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)