Sex v soudobé mediální komunikaci : na příkladu současné reklamy v českých tištěných médiích (se zvláštním zřetelem na dvouznačnost sdělení)
Sex in contemporary media communication : illustrated on contemporary advertising in Czech printed media (with special respect to ambigrity of the message)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6721Identifikátory
SIS: 2146
Kolekce
- Kvalifikační práce [17588]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švec, Štefan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 6. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato diplomová práce se pokouší zmapovat a kategorizovat typy sexuálních informací, které se nejčastěji objevují v české tištěné reklamě. Metodou semiotické analýzy, tedy rozborem jednotlivých znaků, jsem se pokusila zjistit, jak reklama pracuje se sexuálním obsahem. Soustředila jsem se především na skrytou komunikaci sexuálních významů, na to, jak reklama pracuje s narážkami, subtilními náznaky a dvousmyly. Všímám si také, jak komunikuje explicitně sexuální sdělení. Chtěla bych zde představit sex v reklamě jako fenomén, který se pokusím zasadit do kontextu české i světové reklamy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis tries to monitor occurrence and use of sexual information in contemporary advertising in Czech printed media. It describes ways and means that the advertising uses to express erotic and sexual messages. It also presents sex in advertising as a certain phenomenon from several points of view (criticism of sex sexism and gender stereotypes in advertising from the viewpoint of feminist movement and gender studies, effectivity of use of sex in advertising etc.). The sex in advertising is also put into context of historical and contemporary Czech and world advertising. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)