Psychologické aspekty deprivace a subdeprivace dítěte předškolního věku
Psychological aspects of preschool child deprivation and subdeprivation
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67160Identifikátory
SIS: 136116
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šturma, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
23. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
deprivace, subdeprivace, dítě, předškolní věkKlíčová slova (anglicky)
deprivation, subdeprivation, child, preschoool ageBakalářská práce se věnuje tématu deprivace a subdeprivace dítěte předškolního věku. Vymezuje oba pojmy, popisuje vnější podmínky, za kterých může vzniknout deprivace, vnitřní podmínky, které ovlivňují výsledné působení deprivační situace a základní psychické potřeby dítěte. Dále se věnuje možným subdeprivačním situacím, které mohou nastat, popisuje jednotlivá vývojová období předškolního věku s důrazem na deprivaci a subdeprivaci a popisuje změnu postojů k deprivaci v průběhu 20. století. V souvislosti s tím je věnována pozornost ústavní péči a částečné kolektivní péči. V závěru teoretické části je věnována pozornost nejaktuálnějším subdeprivačním situacím dnešní doby a následkům psychické deprivace a subdeprivace. Součástí bakalářské práce je také návrh výzkumného projektu.
The bachelor thesis deals with deprivation and subdeprivation of preschool children. It defines both terms, describes external conditions which can cause deprivation, internal conditions which involve the final effect of deprivation situation and basic mental child needs. It also deals with subdeprivation situations which can occur, describes the each development period of preschool age with emphasize on deprivation and subdeprivation and describes the change of attitude to deprivation in 20th century. In this context attention is paid to institutional care and partial collective care. The conclusion of theoretical part of thesis is focused on the most present subdeprivation situations of today's and on the consequences of psychological deprivation and subdeprivation. The plan of research project is part of this bachelor thesis.