Pracovní zátěž učitele
Teacher's workload
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66884Identifikátory
SIS: 136095
Kolekce
- Kvalifikační práce [23779]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čáp, David
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
23. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
učitel, stres, syndrom vyhoření, pracovní zátěžKlíčová slova (anglicky)
teacher, stress, burnout syndrome, workloadTato bakalářská práce se zabývá problematikou profesní zátěže, konkrétně profesní zátěže učitele základní a střední školy. V první části práce obsahuje vymezení pojmů stres, zátěž, pracovní zátěž a syndrom vyhoření. Stěžejním bodem je popis pracovní zátěže učitele a jejích specifik. Jsou zde vyjmenovány a popsány faktory, které přispívají pracovnímu stresu ve školním prostředí. Dále je připojena kapitola o pracovní zátěži učitelů v České republice. V závěru je uveden návrh výzkumného projektu. Ten je zaměřen na zjišťování a ověřování některých protektivních faktorů, které pomáhají snižovat pracovní zátěže učitelů a riziko vzniku syndromu vyhoření.
This bachelor's thesis occupies itself with teacher's workload. It is focused especially on elementary and high school teachers. The first part contains descriptions of terms stress, load, workload and burnout syndrome. The main part describes teacher's workload with its specifics. There are named and described factors which contributes to teacher's workload. The next chapter is about the teachers in Czech republic. In the last part is presented my research project. This project is focused on protective factors which help decline the teacher's workload and the risk of burnout syndrome.