Marketingová strategie tenisového klubu Start Tenis Liberec
Marketing strategy of the tennis club Start Tenis Liberec
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66722Identifiers
Study Information System: 148826
Collections
- Kvalifikační práce [8435]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 5. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Marketingová strategie, konkurence, PEST analýza, SWOT analýza, tenis, zákazníkKeywords (English)
Competition, customer, marketing strategy, PEST analysis, SWOT analysis, tennisNázev: Marketingová strategie tenisového klubu Start Tenis Liberec. Cíle: Tato diplomová práce si klade za cíl marketingovou analýzu tenisového klubu Start Tenis Liberec. Hlavním cílem diplomové práce je zjištění aktuální marketingové situace tenisového klubu a navrhnutí strategie, která zajistí jeho lepší budoucí vývoj. Metody: Pro výzkum a získání potřebných informací byla aplikovaná PEST analýza, SWOT analýza, analýza konkurence a analýza zdrojů. Výsledky: Práce popisuje současnou situaci marketingu v tenisovém klubu. V závěrečné části je na základě Ansoffovy strategie navrhnuta nová strategie zajišťující lepší prosperitu a fungování tenisového klubu v Liberci. Klíčová slova: Marketingová strategie, konkurence, PEST analýza, SWOT analýza, tenis, zákazník.
Title: Marketing strategy of the tennis club Start Tenis Liberec. Objectives: This diploma work targets on marketing analysis of the tennis club Start Tenis Liberec. The main objective of the wortk is to find out the current marketing situation of the tennis club and suggest a strategy, which guarantees its better future progress. Methods: For the research and getting necessary informations, following analysis have been applied: PEST, SWOT, competition and resources analysis. Results: The work describes the current situation of the marketing in the tennis club. In the final part, based on Ansoff's strategy, the new strategy have been suggested, which guarantees better prosperity and functioning of the tennis club in Liberec. Keywords: Competition, customer, marketing strategy, PEST analysis, SWOT analysis, tennis.