Zobrazit minimální záznam

Influence of flow on feelings, behavior and experience
dc.contributor.advisorPavlas Martanová, Veronika
dc.creatorČašková, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-27T00:43:40Z
dc.date.available2017-05-27T00:43:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66719
dc.description.abstractAutorka se v práci věnuje možnostem využití hry a efektu flow v oblasti sebepoznání. V teoretickém pojednání představuje vymezení hry a uvádí cíle, které lze hrou dosáhnout. Prací dokazuje, že hra je i pro dospělé jedince přínosná. Popisuje metodu zážitkové pedagogiky, která s hrou systematicky pracuje a uvádí také způsoby využití hry v terapii. Dále seznamuje čtenáře s fenoménem flow a jeho dimenzemi. Mezi efektem flow a hrou jsou ukázány podobnosti a možnosti pro jejich využití v psychologii. Kapitola o sebepoznání seznamuje s pojmy vztahující se k tomuto termínu a se způsoby sebepoznání. Druhá část práce předkládá empirický výzkum. Rozhovory s účastníky experimentu jsou základem pro kvalitativní analýzu a interpretaci. Cílem výzkumu je zjistit, zda zkušenosti ze hry a z prožitků flow vedou k sebepoznání. Výsledky potvrzují, že hra přináší řadu zajímavých podnětů pro sebeuvědomění. Ukázalo se, že flow nemusí být jedinou podmínkou sebepoznání, zážitek z nečekané situace až frustrace je také dobrým zdrojem. Zásadní bylo zjištění důležitosti členství ve skupině a nutnost reflexe. Sami účastníci hodnotí jako přínos především uvědomění týkající se jejich aktuální životní situace. Závěry práce naznačují, že při hraní je možné dosahovat podobných výsledků, o které usiluje psychoterapie, současně však...cs_CZ
dc.description.abstractAuthor of the thesis is describing the possibilities of using games and flow for self- knowledge. A theoretical analysis defines social game and describes possible goals of the game, that could be aimed by it. The paper shows that the game is an important means also for adults. Author introduces the method of experiential learning that systematically works with the game and presents ways to use it as a therapy. The paper describes dimensions of flow phenomenon, which characterize it. The similarities between flow and play are shown and the possibilities for its use in psychology are indicated. The chapter self- knowledge acquaints reader with this concept and with ways of self-knowledge. The second part of the thesis presents empirical research. Interviews with participants of the experiment are the basis for qualitative analysis and interpretation. The aim of the research is to determine if the experience of the game and flow leads to self-knowledge. The results shows that play brings a lot of interesting impuls to self-awareness. It turned out that the flow didn't have to be the sole condition for self-knowledge, experience from unexpected situations or frustration is also a good source. The fundamental discovery was the determination of importance of membership in the group and the need for a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectefekt flowcs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectprožívánícs_CZ
dc.subjectzkušenostcs_CZ
dc.subjectfloe efecten_US
dc.subjectgameen_US
dc.subjectfeelingsen_US
dc.subjectexperieceen_US
dc.titleVliv efektu flow na prožívání, chování a zkušenost člověkacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-18
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId134965
dc.title.translatedInfluence of flow on feelings, behavior and experienceen_US
dc.contributor.refereeValentová, Hana
dc.identifier.aleph002000719
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAutorka se v práci věnuje možnostem využití hry a efektu flow v oblasti sebepoznání. V teoretickém pojednání představuje vymezení hry a uvádí cíle, které lze hrou dosáhnout. Prací dokazuje, že hra je i pro dospělé jedince přínosná. Popisuje metodu zážitkové pedagogiky, která s hrou systematicky pracuje a uvádí také způsoby využití hry v terapii. Dále seznamuje čtenáře s fenoménem flow a jeho dimenzemi. Mezi efektem flow a hrou jsou ukázány podobnosti a možnosti pro jejich využití v psychologii. Kapitola o sebepoznání seznamuje s pojmy vztahující se k tomuto termínu a se způsoby sebepoznání. Druhá část práce předkládá empirický výzkum. Rozhovory s účastníky experimentu jsou základem pro kvalitativní analýzu a interpretaci. Cílem výzkumu je zjistit, zda zkušenosti ze hry a z prožitků flow vedou k sebepoznání. Výsledky potvrzují, že hra přináší řadu zajímavých podnětů pro sebeuvědomění. Ukázalo se, že flow nemusí být jedinou podmínkou sebepoznání, zážitek z nečekané situace až frustrace je také dobrým zdrojem. Zásadní bylo zjištění důležitosti členství ve skupině a nutnost reflexe. Sami účastníci hodnotí jako přínos především uvědomění týkající se jejich aktuální životní situace. Závěry práce naznačují, že při hraní je možné dosahovat podobných výsledků, o které usiluje psychoterapie, současně však...cs_CZ
uk.abstract.enAuthor of the thesis is describing the possibilities of using games and flow for self- knowledge. A theoretical analysis defines social game and describes possible goals of the game, that could be aimed by it. The paper shows that the game is an important means also for adults. Author introduces the method of experiential learning that systematically works with the game and presents ways to use it as a therapy. The paper describes dimensions of flow phenomenon, which characterize it. The similarities between flow and play are shown and the possibilities for its use in psychology are indicated. The chapter self- knowledge acquaints reader with this concept and with ways of self-knowledge. The second part of the thesis presents empirical research. Interviews with participants of the experiment are the basis for qualitative analysis and interpretation. The aim of the research is to determine if the experience of the game and flow leads to self-knowledge. The results shows that play brings a lot of interesting impuls to self-awareness. It turned out that the flow didn't have to be the sole condition for self-knowledge, experience from unexpected situations or frustration is also a good source. The fundamental discovery was the determination of importance of membership in the group and the need for a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020007190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV