Memory and Uncertainty in Michael Frayn's Copenhagen
Paměť a neurčitost v Kodani Michaela Frayna
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66430Identifikátory
SIS: 133849
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Topolovská, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
12. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce je pokusem prozkoumat, jakými způsoby Michael Frayn ve své divadelní hře Kodaň aplikoval filosofické důsledky Heisenbergova principu neurčitosti a Bohrovy komplementarity a jak pracuje s tématem paměti. Teoretická část hru zasazuje do kontextu žánru science theatre a nabízí stručný přehled zobrazování paměti v literatuře. Praktická část analyzuje spojení paměti a kvantové fyziky v textu a popisuje, jak se mění naše hodnocení postav. Klíčová slova: Frayn, Kodaň, neurčitost, paměť, science theatre
The thesis is an attempt to explore various ways in which Michael Frayn employs the philosophical implications of Werner Heisenberg's uncertainty principle and Niels Bohr's complementarity principle in his play Copenhagen and to find out how he works with the theme of memory in the text. The theoretical part puts the play into the frame of the science theatre genre and offers a brief overview of depiction of memory in literature. The practical part then analyses the theme of memory in connection with quantum physics in the text and covers the development of our perception of the characters. Key words: Frayn, Copenhagen, uncertainty, memory, science theatre