Standard ředitele školy v Holandsku
Standard of Dutch Primary School Headmaster
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65973Identifikátory
SIS: 148207
Katalog UK: 990017785940106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tureckiová, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
27. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Standard - kompetence - efektivní vedení - Personlijk planKlíčová slova (anglicky)
Standard - kompetence - effective leadership - Personlijk planTato diplomová práce se zabývá analýzou profesního standardu ředitele základní školy v Holandsku. Jejím cílem je rozbor toho, jak je tento standard koncipován, jaká je provázanost s teorií, jaká jsou kritéria práce ředitele, čím je jeho pozice vymezována a jak je s tímto standardem pracováno. Jednou z částí je také analýza pozice ředitele a jeho personální plán coby prostředek dalšího vzdělávání. K tomuto je použito obsahové analýzy textu, s přihlédnutím k obsáhlosti standardu a odlišnosti jazyka. Samotný standard, který je tvořen především kompetencemi, kompetenčními modely a charakteristikami efektivního vedení, coby nástrojů ke vzdělávání ředitele, resp. snaze o co nejefektivnější vzdělávání dětí, v současné době prochází mnohými změnami. Tyto změny jsou zahrnuty do této práce v co nejširší míře. V neposlední řadě také řeší, jaké části tohoto standardu je možno brát jako inspiraci pro ČR. KLÍČOVÁ SLOVA: Standard - kompetence - efektivní vedení - Personlijk plan
1 ABSTRACT: This thesis deals with Dutch primary school headmaster profession standard analysis. Its goal is to break down facts, how this standard is framed, how does it relate to theory, what are the headmaster's job criteria, how is his/her post determined, and lastly, how is this standard used. One of the parts is the analysis of headmaster's position and personal plan as a tool for further education. Considering the size of text and language differences, content text analysis is used. The standard itself, based on competencies, their models, and effective leadership characteristics as tools for headmaster's as well as children education, is going through a lot of change. These changes are widely described in this work, which also mentions what parts of this standard are possible to take into consideration in the Czech republic. KEYWORDS: Standard - kompetence - effective leadership - Personlijk plan
