Projekt speciální mateřské školy
Project for a Special Kindergarten
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65418Identifikátory
SIS: 135528
Kolekce
- Kvalifikační práce [1516]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kuchař, Pavel
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
8. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dostatečně
Bakalářská práce se zabývá mapováním poznatků souvisejících s definicí a terapií poruch autistického spektra dětí předškolního věku, možností jejich výchovy a vzdělávání s ohledem na schopnost jejich komunikační dovednosti a vývoj jazyka. Součástí bakalářské práce je popis současné situace předškolního vzdělávání dětí s PAS na území ČR a souhrn základních předpokladů pro legislativní a provozní požadavky ke vzniku speciální mateřské školy. Cílem práce je také naznačení konceptu speciální mateřské školy pro děti s PAS a vyhodnocení zákonných možností, za jakých by mohla tato instituce fungovat. Text bakalářské práce je rozdělen do kapitol zabývajících se jak obecnými poznatky, důležitými pro orientaci a pochopení této složité problematiky, tak konceptem speciální mateřské školy, která by měla naplňovat předpoklady pro vytvoření třídy dětí předškolního věku s poruchami autistického spektra, souběžně fungující s běžnou třídou poskytující možnost integrace dětí s PAS. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The bachelor thesis deals with the mapping of knowledge related to the definition and therapy of autism spectrum disorders children of preschool age, their capacity for education and training with regard to the ability of their communication skills and language development. Part of the thesis is to describe the current situation of pre-school education of children with ASD in the Czech Republic and a summary of the essential prerequisites for legislative and operational requirements for the creationof a special kindergarten. The aim is also an indication of the concept of a special school for children with ASD and evaluate legal options for what could these institutions operate. Text thesis is divided into chapters dealing with both general knowledge important for the orientation and understanding of this complex issue, so the concept of special kindergarten , which should meet the requirements for creating a class of preschool children with autism spectrum disorders, in parallel with the normal functioning class that provides the possibility of the integration of children with ASD. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)