Vliv pravidelné pohybové aktivity u dětí předškolního věku
The effect of regular physical activity in preschool children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65389Identifikátory
SIS: 134005
Kolekce
- Kvalifikační práce [8824]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hráský, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Laboratoř sportovní motoriky
Datum obhajoby
8. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Pohybová aktivita, předškolní věk, zásobník cvičení a her, výchova ke zdravíKlíčová slova (anglicky)
Physical activity, preschool age, tray of excercices and games, health educationNázev: Vliv pravidelné pohybové aktivity u dětí předškolního věku Cíle: Hlavním cílem práce je za pomoci dostupné domácí i zahraniční literatury definovat vliv pohybové aktivity u dětí předškolního věku a její dopad na další vývojové období. Dalším cílem je vytvořit zásobník cvičení a her pro děti v předškolním věku. Metody: Rešerše a komparace literatury zabývající se problematikou pohybové aktivity u dětí předškolního věku a literatury řešící psychomotorický vývoj. Výsledky: Rešerše literatury zabývající se pohybem dětí v předškolním věku ukázala, že je vhodné, aby se děti v tomto věkovém období hýbaly a vytvořily si tak vztah k pravidelné pohybové aktivitě. Za pomoci vhodných cvičení a her je tak možné rozvíjet základní pohybové dovednosti jako je chůze, běh, skákání nebo házení a manipulaci s různými předměty. Pohybem se dítě rozvíjí také z psychosociálního hlediska. Klíčová slova: Pohybová aktivita, předškolní věk, zásobník cvičení a her, výchova ke zdraví
Title: The effect of regular physical activity in preschool children Objectives: Main aim of this bachelor thesis is to define the effect of regular physical activity in preschool children and their another evolution in accordance to domestic and foreign scientific literature. Another goal is to create tray of excercices and games for preschool children. Methods: Retrieval and comparison of literature on physical activity in preschool children and literature dealing with psychomotor development. Results: Review of the literature dealing with the movement of preschool children showed that it is appropriate for children in this age group moving around a lot and created such relationship to regular physical activity. With suitable exercises and games, it is possible to develop basic motor skills such as walking, running, jumping or throwing and handling a variety of subjects. Physical activity of preschool child also develops psychosocial perspective. Keywords: Physical activity, preschool age, tray of excercices and games, health education