Zobrazit minimální záznam

Educational Programs of the European Union used by Secondary Schools in the Pilsen Region
dc.contributor.advisorVeselý, Arnošt
dc.creatorHraničková, Lucie
dc.date.accessioned2020-08-25T09:20:22Z
dc.date.available2020-08-25T09:20:22Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64899
dc.description.abstractPráce se věnuje vzdělávacím programům Evropské unie, kterých využívají střední školy v Plzeňském kraji, věnuje se především školnímu roku 2013/2014. Zjišťuje, jakým aktivitám se střední školy věnují, popisuje důvody účasti/neúčasti škol v mezinárodních aktivitách podporovaných Evropskou unií, zájem žáků o mezinárodní aktivity školy, konkrétní průběh organizování a koordinování projektů na straně školy a zpětnou vazbu zúčastněných. Autorka nejdříve vymezuje základní pojmy a zasazuje tematiku do teoretického rámce a východisek mezinárodní spolupráce. Věnuje se popisu kompetencí Evropské unie v otázce vzdělávání a vzdělávacích politik členských států, Evropská unie zde zaujímá pouze podpůrnou a doporučující funkci, vzdělávací politika není zahrnuta do společných politik. Podněty ze strany Evropské unie nejsou pro státy závazné. Praktická část práce je založena na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu, skládá se z panelové analýzy a online dotazníkového šetření a polostrukturovaných osobních rozhovorech s řediteli a zástupci ředitelů středních škol a jejich pohledu na problematiku. Výzkum je obohacen o dva rozhovory se studenty, kteří se účastnili mezinárodních aktivit svých škol. Výsledky ukazují variabilitu v míře účasti škol i v zájmu studentů. Školy se neúčastní především kvůli nízkému zájmu...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the educational programs of the European Union, which secondary schools in the Pilsen region utilize, mainly focus on school year 2013/2014. At first author explains and defines basic concepts and terminology and sets the theme into the theoretical framework, context of European policy and starting points of international cooperation. It describes competencies of the European Union on the issue of education and training policies of the member states. The European Union has only a supporting and recommendation function, education policy is not covered by common policies. Suggestions from the European Union are not obligatory for states. The practical part is based on a combination of quantitative and qualitative research. The quantitative part of the research consists of a panel analysis and online questionnaires and examines all fifty-four secondary schools in the region. Qualitative research is based on semi-structured personal interviews with the directors and deputy directors of secondary schools and on their view on the issue. The background information for this thesis arose from discussions with students of secondary schools who participated in the international activities of their schools. The results show the variability in the participation schools and in the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectstřední školacs_CZ
dc.subjectmezinárodní vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectevropská vzdělávací politikacs_CZ
dc.subjectevropský vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectvýměna studentůcs_CZ
dc.subjectmobilita studentůcs_CZ
dc.subjectsecondary schoolen_US
dc.subjectinternational education programen_US
dc.subjectEuropean education policyen_US
dc.subjectEuropean education programen_US
dc.subjectexchange studentsen_US
dc.subjectstudent mobilityen_US
dc.titleVzdělávací programy Evropské unie uplatněné středními školami v Plzeňském krajics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-15
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId153077
dc.title.translatedEducational Programs of the European Union used by Secondary Schools in the Pilsen Regionen_US
dc.contributor.refereeMouralová, Magdalena
dc.identifier.aleph002014173
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se věnuje vzdělávacím programům Evropské unie, kterých využívají střední školy v Plzeňském kraji, věnuje se především školnímu roku 2013/2014. Zjišťuje, jakým aktivitám se střední školy věnují, popisuje důvody účasti/neúčasti škol v mezinárodních aktivitách podporovaných Evropskou unií, zájem žáků o mezinárodní aktivity školy, konkrétní průběh organizování a koordinování projektů na straně školy a zpětnou vazbu zúčastněných. Autorka nejdříve vymezuje základní pojmy a zasazuje tematiku do teoretického rámce a východisek mezinárodní spolupráce. Věnuje se popisu kompetencí Evropské unie v otázce vzdělávání a vzdělávacích politik členských států, Evropská unie zde zaujímá pouze podpůrnou a doporučující funkci, vzdělávací politika není zahrnuta do společných politik. Podněty ze strany Evropské unie nejsou pro státy závazné. Praktická část práce je založena na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu, skládá se z panelové analýzy a online dotazníkového šetření a polostrukturovaných osobních rozhovorech s řediteli a zástupci ředitelů středních škol a jejich pohledu na problematiku. Výzkum je obohacen o dva rozhovory se studenty, kteří se účastnili mezinárodních aktivit svých škol. Výsledky ukazují variabilitu v míře účasti škol i v zájmu studentů. Školy se neúčastní především kvůli nízkému zájmu...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with the educational programs of the European Union, which secondary schools in the Pilsen region utilize, mainly focus on school year 2013/2014. At first author explains and defines basic concepts and terminology and sets the theme into the theoretical framework, context of European policy and starting points of international cooperation. It describes competencies of the European Union on the issue of education and training policies of the member states. The European Union has only a supporting and recommendation function, education policy is not covered by common policies. Suggestions from the European Union are not obligatory for states. The practical part is based on a combination of quantitative and qualitative research. The quantitative part of the research consists of a panel analysis and online questionnaires and examines all fifty-four secondary schools in the region. Qualitative research is based on semi-structured personal interviews with the directors and deputy directors of secondary schools and on their view on the issue. The background information for this thesis arose from discussions with students of secondary schools who participated in the international activities of their schools. The results show the variability in the participation schools and in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020141730106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV