PPC Marketing
PPC Marketing
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64808Identifiers
Study Information System: 151123
Collections
- Kvalifikační práce [23212]
Author
Advisor
Referee
Sieber, Martina
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Sociology with Economics
Department
Department of Sociology
Date of defense
17. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
PPC Marketing, internetový obchod, aplikace, reklamaKeywords (English)
PPC Marketing, internet shopping, application, advertisingTato práce se zabývá analýzou internetového marketingu a v jeho rámci především PPC reklamou včetně její struktury a výpočtu efektivity. V České republice existují dva nejčastěji využívané PPC systémy, kterými jsou AdWords a Sklik. V rámci těchto systémů se vytváří marketingové kampaně skládající se z vhodných marketingových sestav složených z kombinací inzerátů a klíčových slov. Projekt Ehrliches Bier pro svou kampaň využil systému AdWords, v rámci něhož probíhá propagace tohoto internetového obchodu od srpna 2014. Cíle, které byly pro tuto kampaň určeny, kombinují snahu o navýšení návštěvnosti, tržeb a počtu objednávek. Pro výpočet efektivnosti kampaně je využito meziroční srovnání tří za sebou jdoucích měsíců. Cíle byly v těchto měsících splněny ve třech případech z pěti.
This thesis analyzes internet marketing and within in especially PPC advertising - including its structure and calculation of efficiency. There are two most commonly used PPC systems in the Czech Republic - AdWords and Sklik. Within these systems, there are marketing campaigns created and they consist of suitable marketing sets, which are combinations of ads and key words. Project Ehrliches Bier used the AdWords system for its campaign and within this system the project has been propagated since August 2014. Goals, which were set for this campaign, combine the effort to increase turnout, sales and number of orders. The year comparison for three consecutive months is used to measure the efficiency of the campaign. The objectives were met in three out of five cases.