Marketing ve florbalu
Marketing in floorball
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64268Identifiers
Study Information System: 129583
Collections
- Kvalifikační práce [8435]
Author
Advisor
Referee
Procházka, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
florbal, sportovní klub, marketingový mix, marketingová komunikace, sponzoring, FB Hurrican Karlovy Vary, reklamní kampanňKeywords (English)
floorball, sport club, marketing mix, marketing communication, sponzoring, FB Hurrican Karlovy Vary, advertising campaignNázev: Marketing ve florbale Cíle práce: Hlavním cílem práce je navrhnout použitelná marketingová doporučení florbalovému klubu FB Hurrican Karlovy Vary. Metody: Mezi metody použité v této bakalářské práci patří rozhovor pomocí návodu, PEST analýza a SWOT analýza. Výsledky: Výsledkem práce je návrh dvou konkrétních reklamních kampaní, které by měl klub zohlednit a použít za účelem získání zájmu karlovarských sportovních fanoušků. K dalším výsledkům lze řadit i popis detailního postupu vedoucího k úspěšnému oslovení potrenciálních partnerů klubu. Klíčová slova: florbal, sportovní klub, marketingový mix, marketingová komunikace, sponzoring, FB Hurrican K. Vary, reklamní kampaň
Title: Marketing in floorball Objectives: The main objective of this thesis is to propose marketing recommendations applicable to the floorball club FB Hurrican. Methods: The method used in this bachelor thesis is threefold: firstly an interview in accordance to the instruction, secondly the PEST analysis and in the third place SWOT analysis. Results: The aim of the thesis is to put forward two particular ad campaigns, which shall be taken into consideration and used for the sake of winning the interest of the local fans in Karlovy Vary. Furthermore the aim is also to describe the manager`s process of approaching potential club partners. Key words: floorball, sport club, marketing mix, marketing communication, sponzoring, FB Hurrican Karlovy Vary, advertising campaign