Zobrazit minimální záznam

Author's book in the works of Petr Nikl and Petr Sís and its media response
dc.contributor.advisorČeňková, Jana
dc.creatorNěmečková, Sára
dc.date.accessioned2017-05-26T16:14:07Z
dc.date.available2017-05-26T16:14:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64027
dc.description.abstractPráce se zabývá studií mediálního obrazu vybraných děl Petra Síse a Petra Nikla v českých, respektive amerických médiích. V případě Petra Síse se jedná o knihy Tři zlaté klíče a Zeď: Jak jsem vyrůstal za železnou oponou, u Petra Nikla o knihy Záhádky a Lingvistické pohádky. Sekundární zájem byl kladen na mediální obraz autorské ilustrované knihy a literárních cen, udílených na území České republiky, například ceny Magnesia Litera či Zlatá stuha. K výzkumu byla použita kvalitativní analýza provedena na článcích získaných pomocí databáze Newton, v případě amerických médií pak pomocí internetového vyhledávače Google a internetových databází EBSCO a JSTOR. Překvapivým zjištěním vycházejícím z výzkumu bylo například, že více než periodika s dlouhodobým zaměřením na kulturu, se sledovanému tématu věnoval běžný denní tisk a mainstreamová periodika. Naopak se potvrdil předpoklad, že úspěch v oblasti literárních cen s sebou přináší také zvýšení mediálního zájmu o danou knihu.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the media reception of selected works by Peter Sis and Petr Nikl within the Czech and the American media. It is the books The Three Golden Keys and The Wall: Growing Up Behind the Iron Curtain by Peter Sis and the books Záhádky and Linguistic Fairy Stories by Petr Nikl. A secondary concern was given on the media image of the Czech authors' books and the literary awards that are awarded in the Czech republic, such as Magnesia Litera or the Golden Ribbon. A qualitative analysis was used on the articles which were obtained through the Newton databases in the case of the Czech media. In case of the American media the articles were obtained through Google and the EBSCO and JSTOR databases. One of the surprising findings was that there was more focus put on the selected topic within the regular daily newspapers and the mainstream media, rather than within serials that are mainly focused on literature and culture. Also the hypothesis was confirmed that an author's success in the area of literary awards leads to an increase in the intensity of media reception.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleAutorská ilustrovaná kniha v tvorbě Petra Nikla a Petra Síse a její mediální ohlascs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-16
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId169332
dc.title.translatedAuthor's book in the works of Petr Nikl and Petr Sís and its media responseen_US
dc.contributor.refereeBatistová, Anna
dc.identifier.aleph002026969
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá studií mediálního obrazu vybraných děl Petra Síse a Petra Nikla v českých, respektive amerických médiích. V případě Petra Síse se jedná o knihy Tři zlaté klíče a Zeď: Jak jsem vyrůstal za železnou oponou, u Petra Nikla o knihy Záhádky a Lingvistické pohádky. Sekundární zájem byl kladen na mediální obraz autorské ilustrované knihy a literárních cen, udílených na území České republiky, například ceny Magnesia Litera či Zlatá stuha. K výzkumu byla použita kvalitativní analýza provedena na článcích získaných pomocí databáze Newton, v případě amerických médií pak pomocí internetového vyhledávače Google a internetových databází EBSCO a JSTOR. Překvapivým zjištěním vycházejícím z výzkumu bylo například, že více než periodika s dlouhodobým zaměřením na kulturu, se sledovanému tématu věnoval běžný denní tisk a mainstreamová periodika. Naopak se potvrdil předpoklad, že úspěch v oblasti literárních cen s sebou přináší také zvýšení mediálního zájmu o danou knihu.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the media reception of selected works by Peter Sis and Petr Nikl within the Czech and the American media. It is the books The Three Golden Keys and The Wall: Growing Up Behind the Iron Curtain by Peter Sis and the books Záhádky and Linguistic Fairy Stories by Petr Nikl. A secondary concern was given on the media image of the Czech authors' books and the literary awards that are awarded in the Czech republic, such as Magnesia Litera or the Golden Ribbon. A qualitative analysis was used on the articles which were obtained through the Newton databases in the case of the Czech media. In case of the American media the articles were obtained through Google and the EBSCO and JSTOR databases. One of the surprising findings was that there was more focus put on the selected topic within the regular daily newspapers and the mainstream media, rather than within serials that are mainly focused on literature and culture. Also the hypothesis was confirmed that an author's success in the area of literary awards leads to an increase in the intensity of media reception.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020269690106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV