Analýza fotografií českých prezidentských kandidátů v médiích
Analysis of the photographs of czech presidential candidates in the media
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63930Identifiers
Study Information System: 139524
Collections
- Kvalifikační práce [17123]
Author
Advisor
Referee
Šoltys, Otakar
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
9. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Obsahová analýza, obsahová analýza fotografií, fotografie, fotografie prezidentských kandidátů prezidentská volba, agenda-setting, Mladá fronta, Hospodářské noviny, Blesk, PrávoKeywords (English)
Content analysis, content analysis of photographs, photographs, photographs of the presidential candidates, presidential election, agenda-setting, Mladá fronta, Hospodářské noviny, Blesk, PrávoTato práce zkoumá prostřednictvím obsahové analýzy fotografií vybraná česká periodika (Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny, Blesk, Právo) v období před přímou volbou prezidenta v roce 2013. První přímá volba prezidenta v dějinách země je téma, které doposud nebylo zpracováno z podobného hlediska, proto je tato práce svým způsobem unikátní. Výzkumné otázky v praktické části práce se zaměřují na velikost fotografie, na frekvenci zobrazování, umisťování fotografie na titulní stranu, na souvislost s politickou orientací periodika a souvislost s výzkumy veřejného mínění. Samotná obsahová analýza disponuje více jak jedním tisícem řádků dat a jejím výstupem je několik proměnných, například velikost fotografie, číslo strany, souvislost fotografie s povoláním kandidáta, téma fotografie nebo prostředí fotografie. Samotný důraz na vysoké množství vstupních dat zaručuje dostatečný vzorek ke zkoumání, který ve svém důsledku zvyšuje relevanci práce. Za jeden z nejvýznamnějších závěrů práce můžeme označit odpověď na výzkumnou otázku, zda některá z periodik preferovala jednoho nebo více prezidentských kandidátů. Závěrem anotace je třeba uvést, že teoretické ukotvení práce vychází z pojmu agenda-setting a významu fotografie v médiích, přičemž větší část práce je věnována samotnému výzkumu.
This thesis examines by using content analysis the selection of photos in some Czech newspaper (Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny, Blesk, Právo) before the first direct presidential election in 2013. First direct presidential election in the country's history is a topic that has not been treated in a similar method, therefore this work is in its focus. Research questions in the empirical part are focused on photograph size, the frequency of posting the photographs, positioning photographs on the front page, the connection to political orientation and the connection to polls. Content analysis has more than one thousand rows of data. The output is several variables, such as photograph size, page number, connection to candidate's profession, theme of the picture or photo environment. The focus is placed on the high amount of input data, and this ensures a sufficient sample to study, which in effect increases the relevance of the work. Finally, the theoretical basis for the work is based on the concept of agenda-setting and the importance of photographs in the media.