Střední management a výběr pedagogů
Central management and selection of teachers
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63790Identifiers
Study Information System: 160438
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Trojanová, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
management motivace komunikace nadřízený, podřízený konflikt výběrové řízení dovednosti pracovníkaKeywords (English)
management motivation comunication supervisor and subordinates conflict the tender employee skillsTato bakalářská práce se zabývá výběrovým řízením nových pedagogických pracovníků, požadavky ředitelů, které na nové pracovníky kladou a komunikace mezi top managementem a středním managementem. Cílem práce je zjistit, jak fungují výběrová řízení na školách a nestátních firmách, zda ředitelé deleguje nějaké úkoly na střední management, pokud ano, na koho konkrétně, jaké jsou kladeny požadavky na nové pracovníky a jaká komunikace převládá mezi ředitelem školy a jeho podřízenými. Praktická část se skládá ze tří částí - první část byla vypracována formou ankety, které se účastnili pouze pracovníci středního managementu, druhá část jsou řízené rozhovory, kterých se účastnili ředitelé tázaných škol a ve třetí části byly osloveny nestátní firmy - hovořila jsem s řediteli. Klíčové pojmy management motivace komunikace nadřízený, podřízený konflikt výběrové řízení dovednosti pracovníka
This bachelor thesis is about select of new teaching staff, directors requests that the new teacher puts and a comunication between the top management and middle management. The goal of this work is to inform how to operate competitions in school and companies that do not have to state finances, whether the director delegates some job to his middle management, if yes, to whom delegates specifically. What are requirements for new teachers and the comuniaction between director and his underlings. The practical part of this work consists of three parts - first part prepared on a survey. Participants in this research were employers of middle management. The second part was developed through interviews with directors of school and in the three part were I comunicated with companies where not in the state sector - I talked with directors. Keywords management motivation comunication supervisor and subordinates conflict the tender employee skills