Diagnostická kompetence učitele
The Diagnostic Competence of Teacher
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63530Identifiers
Study Information System: 150299
Collections
- Kvalifikační práce [23212]
Author
Advisor
Referee
Vincejová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
17. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Diagnostika, kompetenceKeywords (English)
The diagnostic, the competenceTato bakalářská práce řeší téma diagnostické kompetence učitele jakožto jednu z učitelových kompetencí, zabývá se základní terminologií, uvádí inspirující model efektivního použití diagnostické kompetence a stanovuje specifické situace ve výchovně- vzdělávacím procesu, které jsou hodny diagnostické pozornosti. Ke zpracování tématu byla použita především tematicky zvolená literatura, ze které jsem čerpala informace a na jejich základě vyvozovala závěry. V této bakalářské práci jsem se zabývala základními otázkami pro koncept diagnostické kompetence učitele a zaměřila se na tento doposud nepříliš zpracovaný pojem a na jeho význam, důležitost. Přínosem této bakalářské práce je právě zaměření na tento termín, který se jeví jako doposud ne úplně zpracovaný, uchopený, definovaný. Klíčová slova: pedagogicko-psychologická diagnostika, kompetence, učitel, úkolová situace, procesualita, evidence nedostatků, analýza chybného výkonu.
The Abstract This bachelor's thesis is about the teacher's diagnostic competence taken as one of many techares's competences, it deals with the basic terminology, it shows an inspirational model of this diagnostic competence and it specifies specific school situations which should be diagnosticly noticed. Letter was the main source for writing this thesis and was used for getting information and for making conclusions. In this bachelor's thesis I made a concept of the diagnostic competence of a teacher and focused on this term which isn't often being spoken about, I focused on it's sense, importance. The utility of this bachelor's thesis is focusing on this term, which is being seen as not really dealed with, defined. Key words: the pedagogical-psychological diagnostic, the competence, the teacher, the task situation, the process, the evidence of defects, the analysis of false operation.