Spokojenost dětských pacientů a možnosti jejího zvýšení: případová studie
Children patient's satisfaction and ways of its improvement: a case study
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63423Identifikátory
SIS: 151564
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Podaná, Zuzana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
24. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
Výzkum spokojenosti pacientů, dětská spokojenost, pacient, mládež, vybavení nemocnice, Fakultní nemocnice Brno, přístup personálu, vzhled nemocniceKlíčová slova (anglicky)
Research of patient's satisfaction, children's satisfaction, patient, youth, hospital equipment, Faculty hospital of Brno, access staff, appearance hospital(česky) Cílem studie byla ucelená analýza spokojenosti pacientů ve věku 14 - 19 let ve Fakultní nemocnici Brno, která vytvořila základní schéma proměnných pro další zkoumání spokojenosti mladistvých pacientů ve zdravotnických zařízeních. Zároveň se práce věnovala doporučením na zvýšení spokojenosti dětských pacientů na ambulantních a interních odděleních. V ČR probíhá několik různých výzkumů zkoumajících spokojenost, které si objednávají zdravotnická zařízení, aby případně mohla na základě výsledků zvýšit spokojenost pacientů. Výzkumy spokojenosti dětských pacientů zatím mezi ně nepatří, jelikož v mezinárodní sféře stále probíhá standardizace metod. Pro teoretický základ této práce byla provedena výzkumná sonda publikovaných článků o jednotlivých výzkumech a na základě ní vytvořeny teoretické základy. Dosažené výsledky mohou usnadnit orientaci při tvorbě dalších výzkumů spokojenosti dětí ve zdravotnických zařízeních. Výzkum dětské spokojenosti pacientů na dětských odděleních Fakultní nemocnice Brno ukázal, že ovlivňujícími proměnnými na spokojenost dětských pacientů jsou vysvětlení navrhovaná doporučení na vylepšení nemocnice a jestli je pacient ambulantní či interní.
(in English): The aim of this diploma thesis was an integrated analysis of satisfaction for pediatric patients aged 14 - 19 years at the Faculty Hospital Brno, which created a basic pattern of variables for a further investigation of satisfaction of adolescent patients in hospitals and other healthcare facilities. Simultaneously, the work focused on recommendations of how to improve the satisfaction of patients in A & E (accident and emergency) and internal departments. In the Czech Republic there are several different studies that deal with the satisfaction element, which are ordered by medical facilities, so they can improve the satisfaction of their patients, based on the results. Satisfaction surveys of pediatric patients are not yet common, as the international standardisation is still in progress. Investigative study of the published articles on various research was undertaken for the theoretical basis of this study. The results gained from the study can be used as a base in further evaluations of pediatric patients satisfaction in health institutions. The thesis also recommends to the Faculty Hospital Brno how to increase pediatric patients satisfaction in the future. The research of satisfaction of patients in the pediatric department of the Faculty Hospital Brno showed that the dependent...