Prarodiče ve výchově
Grandparents in the educational process
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62954Identifikátory
SIS: 150194
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mertin, Václav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
23. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
prarodiče, vnoučata, důležití dospělí, mezigenerační učení, rozvodyKlíčová slova (anglicky)
grandparents, grandchildren, significant adults, intergenerational learning, divorcesTato bakalářská práce se zabývá problematikou vztahů prarodičů a vnoučat. Teoretická část práce se soustředí na vztahy z pohledu prarodiče i dítěte. Mapuje úlohu prarodičů ve výchově, interakci dětí a prarodičů a zabývá se proměnou vztahu v závislosti na věku dítěte. Práce také zkoumá prarodiče v roli důležitého dospělého a jeho úlohu v koncepci mezigeneračního učení. V empirické části práce je uveden návrh výzkumu zaměřující se zejména na proměny vztahu prarodiče a vnoučete spolu s věkem dítěte a na mapování projevů vztahu vnoučete k prarodiči rozdílného pohlaví.
This bachelor's thesis concerns relationships of grandparents and grandchildren. The theoretical part focuses at the relationships from grandparent's and child's point of view. It describes the role of grandparents in education, interactions of children and grandparents and transformation of the relationship depending on the age of the child. The thesis also examines grandparents in the role of important adult and in the concept of intergenerational learning. There is a presentation of my research project in the second part. This project is focused on the transformation of the grandparents and grandchildren relationships along with the age of the children, and different expressions of the relationships depending on the grandparent's sex.