Metody měření kvality služeb ve vysokoškolských knihovnách : případová studie knihoven HAMU a JAMU
Methods for measuring service quality in university libraries: a case study of libraries AMU and JAMU
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62904Identifikátory
SIS: 137209
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Drobíková, Barbora
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
15. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Balanced ScoreCard, Benchmarking, Benchmarking knihoven, Bibliotheksindex, kvalita služeb, Knihovna HAMU, Knihovna JAMU, metody měření, služby knihoven, SWOT analýza, TQM, uživatelé knihoven, vysokoškolské knihovnyKlíčová slova (anglicky)
Academic libraries, Balanced ScoreCard, Benchmarking, Benchmarking of libraries, Bibliotheksindex, LibQUAL+, Librarary of HAMU, Library of JAMU, library services, quality of services, SWOT analysis, TQM, university libraries, usersTato diplomová práce zkoumá problematiku měření kvality služeb v knihovnách z teoretického a praktického hlediska. Snaží se definovat pojem kvalita v kontextu služeb knihoven a jednotlivé výkonové ukazatele užívané v praxi a podat přehled možností měření kvality v českém prostředí i v zahraničí. Popisuje metody Balanced ScoreCard, Benchmarking, Total Quality Management, ServQUAL a SWOT analýzu, které původně pocházejí z komerčního sektoru a Benchmarking knihoven, Bibliotheksindex a LibQUAL+, které vznikly přímo pro oblast knihovnictví. Mapuje také jednotlivé aktivity v této oblasti na národní a mezinárodní úrovni. Praktickou část diplomové práce tvoří průzkum ve dvou vybraných knihovnách provedený na základě tří vybraných metod měření kvality: Benchmarkingu knihoven, Bibliotheksindexu a SWOT analýzy. V závěru diplomové práce je na základě zjištěných informací a vlastních zkušeností z praxe vytvořen obecný rámec kvality služeb, možnosti jejího zvyšování a měření ve vysokoškolských knihovnách.
This thesis examines the issue of measuring the quality of services from a theoretical and practical perspectives. It's trying to define the term quality in the context of library services, particular performance indicators used in practice and try to provide an overview of the possibilities of its measurement in the Czech environment as well as abroad. It describes methods Balanced ScoreCard, Benchmarking, Total Quality Management, ServQUAL and SWOT analysis, which originally came from the commercial sector and Benchmarking of libraries, Bibliotheksindex and LibQUAL +, which were created directly for a field of librarianship. It also maps the various activities in this field at national and international level. The practical part of the thesis consists of a survey in two selected libraries performed on the basis of three selected methods of quality measurement: Benchmarking of libraries, Bibliotheksindex and SWOT analysis. In conclusion of the thesis is based on the information gathered from own experience and practice created a general framework for service quality, the possibility of increasing quality and it's measurement in academic libraries.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Jauerer Schlossbibliothek Otto des Jüngeren von Nostitz
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠípek, Richard (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 27. 6. 2013JAVORSKÁ ZÁMECKÁ KNIHOVNA OTTY MLADŠÍHO Z NOSTIC Někdejší zámecká knihovna z dolnoslezského Javoru představuje jedinečný barokní knihovní soubor, jenž vznikl krátce po polovině 17. století sběratelskou činností Otty mladšího ... -
Knihovní řády městských knihoven
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKonrád, Jan (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 17. 9. 2012(in English): The purpose of this diploma thesis deals with library rules (regulations) of Municipal Library of Prague, Jiři Mahen Library in Brno, Helsinki City Library and with a prefigurative library rules for public ... -
Regionální funkce knihoven
Výsledek obhajoby: OBHÁJENORudová, Eliška (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 15. 6. 2020(anglicky) Thesis Regional function of the local basic libraries in the District of Tachov is persued on the efectivity and delivery of public library services in nowadays in profesional or nonprofesional municipalities ...