Hra na zobcovou flétnu a její propojení s ostatními činnostmi dětí předškolního věku
Playing the recorder and it's interconnection with other activities in preschool children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62287Identifikátory
SIS: 123512
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kodejška, Miloš
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
22. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Hra na zobcovou flétnu, učebnice hry na zobcovou flétnu, činnosti propojené s hrou na zobcovou flétnuKlíčová slova (anglicky)
Playing the recorder, textbook of playing the recorder, activities interconnected with playing the recorderBakalářská práce se zaměřuje na propojování hry na zobcovou flétnu s dalšími činnostmi obsahově blízkými. Teoretická část se v prvních kapitolách zabývá charakteristikou dítěte předškolního věku z hlediska tělesného a duševního. Další kapitoly jsou věnovány hudebním schopnostem, které jsou jednotlivě přiblíženy. Stěžejní část teoretické části je věnována charakteristikám jednotlivých učebnic a jejich porovnání. Na základě výsledků je navržena učebnice hry na flétnu, která je propojena s dalšími činnostmi vhodnými pro děti předškolního věku. Praktická část přináší kvalitativní výzkum, který prostřednictvím použitých výzkumných metod (experiment, pozorování, dotazník) přibližuje výuku dětí hry na zobcovou flétnu. V úvodu této části je vložena navržená učebnice, která dětem umožňuje naučit se orientaci v notovém záznamu prostřednictvím asociační představivosti. Učebnice je navržena tak, aby děti zaujala a co nejvíce motivovala. V další části výzkumu je vyhodnocen dotazník, který zjišťuje způsoby výuky hry na zobcovou flétnu v mateřských školách. Zvláště je zaměřen na to, zda učitelé vyučující hru na flétnu v průběhu výuky využívají obsahově propojené činnosti.
Bachelor's work is concentrated at interconnection of playing the recorder with other activities close in subject. The theoretical part in its first chapters is concerned with characteristics of a preschool child in its physical and psychical aspects. Next chapters address to musical abilities which are approached separately. Fundamental part of the theoretical part is devoted to characteristics of particular textbooks and its comparison. On the basis of results a textbook of playing the recorder is proposed (designed?). This textbook is interconnected with other activities suitable for preschool children. Practical part brings qualitative research. Using observational methods (experiment, contemplation, questionnaire) this research approaches teaching children playing the recorder. In the introduction of this part the proposed textbook is inserted. This textbook helps children learn score orientation via association imagination. The textbook is proposed to maximally motivate children and hold their interest. In the following part of the research the questionnaire is evaluated, where findings of teaching playing the recorder methods in preschools have been carried out. It aims especially to find out if teachers who teach playing the recorder use activities interconnected with the subject throughout...