Volný čas a volnočasové aktivity dětí v Dětském domově Ledce
Leisure and reereational activities for children's in an orphanage Ledce
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62266Identifiers
Study Information System: 132943
Collections
- Kvalifikační práce [18095]
Author
Advisor
Referee
Blažková, Veronika
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Volný čas, volnočasové aktivity, zájmy dětí, ústavní výchova, dětský domov, děti, vychovatelKeywords (English)
Leisure time, reereational activities, children's range of interests, institutional education, children's home, children, educatorBakalářská práce se zabývá tématem volného času a volnočasových aktivit dětí v Dětském domově Ledce. Teoretická část popisuje funkce a definice volného času, principy výchovy ve volném čase, dále zahrnuje kapitolu o ústavní a ochranné výchově s její charakteristikou. Praktická část seznamuje s historií a charakteristikou samotného domova, s prací vychovatele a života dětí v něm, podává přehled o využívání volného času a volnočasových aktivit dětí v domově. Poslední kapitola se zabývá výzkumným šetřením, jehož cílem je zjistit spokojenost dětí s možnostmi trávení volného času a nabídkou zájmových kroužků, vyvrací nebo potvrzuje stanovené hypotézy.
This bachelor thesis addresses the topic of leisure time and leisure activities of children living in the Children's Home in Ledce. The theoretical part of the thesis concentrates on the function and definition of free time and main principles of free-time education. It also includes a chapter on protective and institutional education and its characteristics. Introducing the history and characteristics of the children's home itself, the practical part also concentrates on the lives of the children living in it, the work of the educators, and it also presents a summary of how free time and leisure activities are handled by the children. Research findings that aim to make a survey on children's satisfaction with leisure opportunities and the portfolio of special interest classes represent the main part of the last chapter. The goal here is to either disprove or confirm the hypothesis set out.