Ředitel školy po deseti letech, nové inspirace
Headmaster after ten years, new inspiration
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62263Identifikátory
SIS: 148124
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojanová, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
20. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
zkušený ředitel školy, profesní dráha, podmínky práce, motivace, motivační faktory, zdroj inspirací, různý úhel pohleduKlíčová slova (anglicky)
an experienced headmaster, careers, motivation, motivational factors, the source of inspiration, a different angle of viewZávěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou profesní dráhy zkušených ředitelů škol s více jak desetiletou praxí ve funkci. Soustředí se na ředitele z různých druhů škol, odlišných počtem žáků i místem působení. Cílem bylo vytvoření souboru nejčastějších motivačních faktorů a zdrojů inspirací této cílové skupiny. Práce vychází z celkových podmínek, za jakých svou profesi tito lidé vykonávají, z požadavků, jaké jsou na ně kladeny a z očekávání, která jsou s touto náročnou funkcí spojena. Prostřednictvím kvalitativně orientovaného empirického výzkumu, metodou životní historie, rozkrývá nejčastější motivační faktory a zdroje inspirací zkušených ředitelů a uvádí je v určitých nezbytných souvislostech. Současně přináší poznatky o významu motivačních faktorů a inspirací z pohledu samotných ředitelů škol. KLÍČOVÁ SLOVA: zkušený ředitel školy, profesní dráha, podmínky práce, motivace, motivační faktory, zdroj inspirací, různý úhel pohledu
I am interested in the problematics of the professional career of the experienced school headmasters who have been at their work position for more than 10 years in my final bachalor's thesis. I am concerned about headmasters from different types of schools, with different number of pupils and students as well as different region of work. The goal was to create the file of the most often occurance of motivation factors and of inspirational sources of that target group. My work is based on all involved conditions, in which these people perform their job. It comes out the requests, which are laid on them and out of expectation which is closely connected to this sort of demanding job. The work reveals the most common motivational factors and inspirational sources of experienced headmasters through the qualitative empirical research and through the oriented method of life history. Furthermore it releases them in the particular context. At the same time it brings the knowledge about the importance of motivational factors and inspiration from the perspective of headmasters of schools themselves. KEYWORDS: an experienced headmaster, careers, motivation, motivational factors, the source of inspiration, a different angle of view