Specifika plavecké výuky dětí s poruchou autistického spektra
Specifics of swimming teaching children with autism spectrum disorder.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62241Identifiers
Study Information System: 138622
Collections
- Kvalifikační práce [8435]
Author
Advisor
Consultant
Kramperová, Veronika
Referee
Kovařovic, Karel
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Secondary School Teacher Education - Physical Education - Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 1. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
poruchy autistického spektra, strukturované učení, plavecká výukaKeywords (English)
Autism Spectrum Disorders, structured teaching, swimming lessonsNázev: Specifika plavecké výuky dětí s poruchou autistického spektra. Cíle: Aplikace metod strukturovaného učení na koncepci běžné přípravné a základní plavecké výuky pro děti s poruchou autistického spektra. Prezentace a vyhodnocení devíti případových studií a následná koncepce zásad pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Analýza odborné literatury, případové studie, ankety, rozhovory, škálování, pozorování a statistické metody. Výsledky práce: Metody strukturovaného učení podporují a umožňují realizaci běžné plavecké výuky pro děti s poruchou autistického spektra. Efektivitu potvrzují případové studie. Na uvedených příkladech plavecké výuky jsou koncipovány zásady pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, strukturované učení, plavecká výuka
Title: Specifics of swimming teaching children with autism spectrum disorder. Objectives: Application of the structured learning by the concept of common preparatory and basic swimming lessons for children with autism spectrum disorder. Presentation and evaluation of nine case studies and subsequent implementation of policy for teaching swimming to children with autism spectrum disorder. Methods: Analysis of specialized literature, case studies, surveys, interviews, scaling observation and statistics method. Results of the work: Methods of the structured learning support and facilitate the implementation of standard swimming lessons for children with autism spectrum disorder. The case studies confirm the effectiveness of our taught realized swimming lessons. The principles for swimming education of children with autism spectrum disorder are designed based on the above-mentioned examples of swimming lessons. Keywords: Autism Spectrum Disorders, structured teaching swimming lessons