Evaluace učitele
Teacher's evaluation
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62192Identifikátory
SIS: 148127
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojan, Václav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
9. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Učitel, učitelská profese, evaluace učitele, profesní portfollio, profesní standard učitele, kariérní řád pedagogických pracovníkůKlíčová slova (anglicky)
Teacher, teacher's proffesion, teacher's evaluation, proffesional portfolio, proffesional teacher standard, teachers carreer structureBakalářská práce je zaměřena na výzkum postojů učitelů k zavádění profesního standardu, nového kariérního řádu pedagogických pracovníků a jejich podpůrných systémů. Vznikla na základě studia teoretických zdrojů a výzkumu provedeného mezi učiteli mateřských, základních a středních škol v Moravskoslezském a Středočeském kraji. Teoretická část poskytuje shrnutí dosavadního stavu v oblasti evaluace učitele, profesního standardu, přípravy kariérního řádu pedagogických pracovníků a jejich podpůrných systémů. Empirická část obsahuje výsledky a analýzu výzkumného šetření, které proběhlo s pedagogy mateřských, základních a středních škol v Moravskoslezském a Středočeském kraji. Cílem výzkumu je zjistit aktuální názory a postoje učitelů všech věkových skupin a z různých typů škol k nově vznikajícímu profesnímu standardu, kariérnímu řádu a jejich podpůrných systémů. Poznatky zpracované v práci mohou být využity managementem škol pro řízení změn, které se chystají od roku 2015. KLÍČOVÁ SLOVA Učitel, učitelská profese, evaluace učitele, profesní portfolio, profesní standard učitele, kariérní řád pedagogických pracovníků.
This bachelor theses focuses on the research of the teacher's attitudes towards several issues such as introducing professional standards, new carreer structure of teacher's and it's supporting systems. It has been created on the bases of theoretical resources and the research among teachers of kindergartens, elementary schools and high schools in Moravskoslezský and Středočeský region. The theoretical part provides a summary of the current state of teacher evaluation, proffesional standards, a preparation of the teacher's carrer structure and their supporting systems. The empirical part contains the results and analysis of the research that was carried out with teachers of kindergartens, elementary schools and high schools in Moravskoslezský and Středočeský region. The aim of the research is to determine the current opinions and attitudes of teachers of all ages and from different types of schools to the emerging professional standards, career structure and their supporting systems. Findings from this research can be used in school management for controlling changes that are planned since 2015. KEY WORDS Teacher, teacher's proffesion, teacher's evaluation, proffesional portfolio, proffesional teacher standard, teachers carreer structure
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Přínosy a rizika otevření profese učitele na základních školách jedincům bez pedagogického vzdělání
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKučerová, Martina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 7. 9. 2022The aim of this diploma thesis is to analyse the issue of teaching as a profession in the conditions of current changes in education and to describe the current situation in the field of personnel provision of education ... -
Profesní vidění učitelů ve výtvarné výchově
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOOchová, Daniela (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 5. 9. 2016Tato diplomová práce se zabývá profesním viděním učitelů, jako jedním z aktuálních pojmů oborových didaktik, a to vzhledem k výtvarné výchově. Vychází z poznání, že myšlení profesionálů se neodehrává pouze v pojmech, ale ... -
Osobnost učitele v pojetí studentů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSvobodová, Ludmila (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 24. 9. 2019The Master thesis with the name "Personality of a Teacher in Students' Perception" is divided into two parts - a theoretical part and a practical part. The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter ...