Substantivní kompozita v německých publicistických textech
Substantive compounds in German journalistic texts
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62155Identifikátory
SIS: 144321
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Haupenthal, Thomas Maria
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Dějepis se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
5. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Lexikologie, substantiva, kompozita, publicistické textyKlíčová slova (anglicky)
Lexicology, substantives, compounds, journalistic textsV teoretické části autorka práce prostuduje sekundární odbornou literaturu týkající se tvoření slov v německém jazyce, definuje pojmy a porovná informace uváděné v jednotlivých publikacích. V praktické části bude vyhledávat substantivní kompozita v novinových článcích otištěných v určitých rubrikách seriózního a bulvárního tisku a porovná, ve kterém typu periodik se substantivní kompozita vyskytují častěji a lingvisticky je blíže určí. Klíčová slova: Lexikologie, substantiva, kompozita, publicistické texty
In the theoretical part the author scrutinizes some secondary literature sources which deal with wort formation in German language, defines terms and compares the informations stated in the publications. In the practical part she will search for the substantive compounds in newspaper articles, which are printed in specific sections of reputable and tabloid press. She compares in which kind of periodicals appear substantive compounds more often. Key words: Lexicology, substantives, compounds, journalistic texts