Isometrická strategická hra Citadel
Isometric strategy game Citadel
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61889Identifiers
Study Information System: 157866
Collections
- Kvalifikační práce [11217]
Author
Advisor
Referee
Malý, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
15. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
strategie, hra, isometrieKeywords (English)
strategy, game, isometricPráce popisuje návrh a realizaci strategické hry Citadel. Důraz je kladen na architekturu aplikace, která používá knihovnu Allegro pro vykreslování a ovládání a knihovnu Boost Serialization pro ukládání hry. Práce dále obsahuje popis technik použitých při implementaci. Těmi jsou zejména mapy vlivu a systém cílů použité umělou inteligencí, algoritmy pro hledání cest, technika plasma fraktálu pro generování map a varianta Dinicova algoritmu pro hledání maximálního toku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis describes design and implementation of a real-time strategy game Citadel. The emphasis is on application architecture, which uses Allegro library for graphics and controls and Boost Serialization library for saving the game. It also includes description of techniques used in implementation such as influence maps and a target system used by artificial intelligence, pathfinding algorithms, plasma fractal for map generation and a variant of Dinitz's algorithm for maximum flow. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)