Využití Letenských sadů ve výuce botaniky a dendrologie
Letná Park in Botany and Dendrology Instruction
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61708Identifikátory
SIS: 121010
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Skýbová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
26. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Letenské sady,vycházka, dendrologie, hryKlíčová slova (anglicky)
The Letná Park, walk, dendrology, gamesBakalářská práce navrhuje možnost využití Letenských sadů v Praze při realizaci školní botanické vycházky určené pro žáky 7. ročníku základní školy. Práce je rozdělena na jednotlivé části, které teoreticky rozebírají význam vycházek pro výuku a následně se prakticky soustředí na usnadnění hladkého průběhu vycházky. V práci je detailně popsána druhová skladba realizované výsadby a jsou zde uvedeny příklady vzdělávacích aktivit, které lze úspěšně provozovat na území městského parku a které mohou zpestřit a obohatit čas, který děti stráví v tomto prostředí. Kromě výše uvedených informací je práce doplněna o část zabývající se historickým významem daného území a architektonickými památkami, které jsou pro tuto část Prahy charakteristické. Hlavním cílem bylo vytvořit podklady, na jejichž základě může učitel variabilně zvolit, jakým tématům a v jakém rozsahu se bude na vycházce věnovat. Dle zájmu dětí je možné navodit situace, které povedou k aktivnímu zapamatování sdělených informací a operativně doplnit vycházku o další aktivity, které budou dále rozvíjet samostatnou práci dětí. Klíčová slova Letenské sady, vycházka, dendrologie, hry
Letná Park in Botany and Dendrology Instruction The thesis proposes the possibility of using the Letná Park in Prague during the realization of a school botanical walk for the pupils of the 7th year of the elementary school. The work is divided into individual parts which deal not only with the importance of the walks for teaching, but also with theoretical and practical part, which will make the smooth course of the walk easier. In the thesis the species composition of realized plantation is described in detail and there are mentioned the examples of educational activities which can be safely done in the area of the city park and which can liven up and enrich the time children spend in this natural environment. In addition to the information above the work is complemented by the part dealing with the historical significance of the area and the architectural monuments, which are characteristic for this part of Prague. The main aim was to create materials, on the basis of which the teacher can variably choose which topics and to what extent he or she will deal with during the walk. According to the children's interest, it is possible to induce situations that will lead to the active memorization of communicated information and operatively supplement the walk with complementary activities that will...