Vlastní literární tvorba s komentářem
Own literary work with comment
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61690Identifiers
Study Information System: 121711
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Peterka, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
literatura, předškolní věk, vlastní tvorba, tvůrčí proces, poezie, veršovaná pohádkaKeywords (English)
literature, pre-school age, author's work, creative process, poetry, narrative taleBakalářská práce Vlastní literární tvorba s komentářem se skládá ze tří hlavních částí. První částí je vlastní tvorba, kterou tvoří próza i poezie stejné pohádky nesoucí název Zvědavé koťátko. Jedná se o pohádku pro děti předškolního věku, která je nejprve napsaná v podobě prózy, což slouží jako předloha pro následné přebásnění. Druhá část je věnována vlastnímu komentáři, kde jsou rozebírány okolnosti, za kterých samotná tvorba vznikla. Autorka se zde věnuje např. genezi díla, charakteristice postav, záměru díla či konečné úpravě tvorby. Ve třetí části této práce jsou celkem tři posudky na dílo, které zahrnují posudek odborníka z literárního oboru, dále posudek autora, který zná dobře cílovou skupinu díla - učitelka mateřské školy a poslední posudek je laický. Nedílnou součástí bakalářské práce - resp. její třetí části - je reflexe těchto tří posudků.
The bachelor thesis Vlastní literární tvorba s komentářem (Author's Literary Work with a Commentary) consists of three main parts. First, the author presents her own fairytale named Zvědavé koťátko (Nosy Kitten) in prose as well as a poetry. The fairytale is aimed at preschool children, first written as prose, later made into a poem. The second part consists of author's commentary, concerning the creation process of the piece of work. The author informs about the characters of the story, goals of the text, as well as the final touches to the piece of work. There are three assessments of the work, in the third part of the thesis. There is a literary expert opinion, an opinion of a preschool teacher (a person who knows well the target age-group), and a layman opinion. The final part of the thesis is a reflection on the three opinions mentioned above.