Ability of Czech Speakers of English to Pronounce Words with Silent Letters
Schopnost českých mluvčích AJ vyslovit slova s tichými písmenky
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61658Identifikátory
SIS: 145870
Katalog UK: 990018525680106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19362]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Farrell, Mark Robert
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
11. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
němá písmena, výslovnost, pravopis, shoda mezi grafémem a fonémem, etymologie, analogieKlíčová slova (anglicky)
silent letters, pronunciation, spelling, grapheme-to-phoneme correspondence, etymology, analogyCílem této bakalářské práce je nastínit historický vývoj anglických němých písmen a poukázat na jejich roli v současné angličtině. Teoretická část se zaměří na definici němých písmen a odhalí příčiny jejich vzniku. Práce se dále věnuje jednotlivým němým písmenům a popisuje, v kterých pozicích se nejčastěji vyskytují. V praktické části se pak hodnotí schopnost českých studentů vyslovovat slova obsahující němá písmena. Výzkum se zaměří především na porovnání nahrávek žáků kvinty a oktávy osmiletého gymnázia.
The aim of this thesis is to show the historical development of silent letters and their role in contemporary English. In the theoretical part a definition of a silent letter is provided and the reasons for its emergence are outlined. Moreover, we will concentrate on individual silent letters and describe in which positions they normally occur. In the practical part the ability of Czech learners of English to pronounce selected words with silent letters is assessed. The research includes a comparison of recordings obtained from students of the first and the fourth year of upper-secondary education.