Výukové strategie rozvíjející kompetenci k učení
Teaching strategies developing competence to learn
diploma thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61590Identifiers
Study Information System: 116863
Collections
- Kvalifikační práce [18052]
Author
Advisor
Referee
Skýbová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 1. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
klíčové kompetence, výuková strategie, vyučovací metodyKeywords (English)
key competencies, instructional strategy, teaching methodsPráce je pokusem o představení specifické metodiky výuky žáků-cizinců, jejichž jazykové dovednosti dosud nedosahují úrovně potřebné ke zvládnutí běžné výuky na druhém stupni českých základních škol. Autorka popisuje využití speciálních pracovních listů, které mají těmto žákům napomoci v překonání jazykové bariéry a osvojení si důležitých poznatků ze specializovaných předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: výuková strategie, vyučovací metody, pracovní listy, vzdělávání cizinců
Essay discusses teaching strategies to learn non-native-speaking pupils at Czech basic schools whose language competencies are not developed enough to handle common classes during the process of education. Author suggests using of special working-papers helping them to overcome the language barrier and to extend their knowledge of specific school subjects. KEYWORDS: instructional strategy, teaching methods, working-papers, non-native-speaking pupils