Využití didaktických her ve vyučování matematice na 2. stupni ZŠ
Use of didactical games in teaching mathematics at the lower secondary level
diploma thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61579Identifiers
Study Information System: 163383
Collections
- Kvalifikační práce [18095]
Author
Advisor
Referee
Jančařík, Antonín
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematics
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
Didaktická hra, matematika, monopolyKeywords (English)
Didactic game, math, monopoliesTato diplomová práce s názvem "Využití didaktických her ve vyučování matematice na druhém stupni ZŠ" se zabývá problematikou využívání didaktických her v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol. Tato práce je složena ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje s pojmy hra, didaktická hra, matematické hry. Podrobněji se zaměřuje na modifikaci deskové hry monopoly. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumnému šetření, které zjišťuje, jaký je postoj učitelů matematiky druhého stupně základních škol k používání didaktických her ve výuce, dále se zaměřuje na názory a zkušenosti žáků s didaktickou hrou. Také se zabývá srovnáním písemného testu z daného učiva u třídy, která absolvovala matematickou hodinu se zařazením didaktické hry monopoly a třídy, která tuto výuku neabsolvovala.
This thesis entitled "Use of didactical games in teaching mathematics at the lower secondary level" deals with the use of educational games in math classes at secondary schools. This work is composed of two main parts, theoretical and practical. The theoretical part introduces the concepts of the game, didactic game, math games. More specifically focus on the modification of the board game Monopoly. The practical part is devoted to quantitative research, which determines what is the attitude of mathematics teachers of lower secondary school teaching to the use of games in education, as well as focus on the views and experiences of students with didactic game. Also, the work compares the written test of the curriculum for the class that graduated mathematical hour with the inclusion of educational games monopolies and class that this teaching not undergone.