Problémy, se kterými se setkává začínající učitel na základní škole
Problems which encounters the beginning teacher at primary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61398Identifikátory
SIS: 121589
Kolekce
- Kvalifikační práce [18847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nováková, Daniela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
20. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Začínající učitel, problémy začínajících učitelů, nedostatek zkušeností, pedagogická příprava učitelů, profesní standardKlíčová slova (anglicky)
The beginning teacher, problems of beginning teachers, lack of experience, teachers' pedagogical preparation, vocational standardIndikativní abstrakt Čtenář se v teoretické části práce kromě vymezení pojmu začínajícího učitele dozví možné důvody vedoucí jedince k výběru učitelského povolání. Dále je možné dočíst se o specificích učitelské profese jako je stárnutí pedagogických sborů, feminizace, profesní deformace a další. Po jedné kapitole je věnováno nejistotám začínajících učitelů a jejich činnostem. Studenty pedagogických oborů možná zaujmou kapitoly věnující se pedagogické přípravě budoucích učitelů, autoritě a nestandardním situacím. Závěrečná kapitola teoretické části je věnována kvalitě učitele v českém a světovém kontextu. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření mezi začínajícími učiteli na základních školách. Šetření přináší pohled na učitelskou profesi mladýma očima. Z výsledků je možné vyčíst, s kterými činnostmi se začínající učitelé na základních školách nejvíce potýkají, a které jim naopak nečiní problémy.
Indicative abstract Not only can the reader get information of whom the beginning teacher is but he can also find plausible reasons leading individuals to choose pedagogical profession in theoretical part of the bachelor's thesis. It is also possible to read about specifics of pedagogical profession such as ageing of pedagogical staff, feminization, vocational deformation and more. One chapter is devoted both to uncertainties of beginning teachers and to their activities. Students of pedagogical branches might be interested in chapters concerning pedagogical preparation of teachers to-be, supremacy and nonstandard situations. Final chapter is dedicated to teachers' quality in the Czech and international context. Results of the investigation inquiry among beginning teachers at primary schools are presented in the practical part. The inquiry offers insight into the pedagogical profession through young eyes. It is possible to conclude from results which activities are the most troublesome for beginning teachers at primary schools and which they have no troubles with.