Analýza individuálních vzdělávacích plánů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Analysis of individual education plans by pupils with special educational needs
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61229Identifikátory
SIS: 147293
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zemková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
28. 3. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
individuální plánKlíčová slova (anglicky)
individual planTématem diplomové práce je problematika procesu individuálních vzdělávacích plánů žáků se zdravotním postižením a jejich významu pro pedagogickou praxi, ale také pro rodičovskou veřejnost a žáky samé. Teoretické kapitoly pojednávají zejména o přípravě, plánování a realizaci vzdělávacího procesu s využitím individuálního vzdělávacího plánu. Jinými slovy se snaží postihnout postup při vzdělávání žáků se speciálními potřebami a především žáků integrovaných. Dále práce zmiňuje některé principy při vzdělávání žáků podle individuálních vzdělávacích plánů, které by měly být v souladu s právními předpisy pro vzdělávání žáků v této oblasti a respektovat některé zásady, které by měly vést k vytvoření skutečně optimálních podmínek i klimatu pro výuku a integraci těchto žáků. Praktická část potom zjišťuje, jakou nejčastější podobu a informační charakter mají individuální vzdělávací plány integrovaných žáků jedné školy. Podkladem pro tato zjištění jsou dílčí výstupy z obsahové analýzy zkoumaného souboru Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The subject of my diploma thesis is the issue of a student's educational plan processes with health handicap and their importance for a pedagogical practice but also for a parental public and students themselves. Theoretical chapters deal with the preparation planning and the implementation of the educational process with the application of an individual educational plan. In other words it tries to cover technique during the education of students with special demands and integrated students preferentially. This work mentions some principles during student's education according to an individual educational plans. These plans should be in agreement with legal rules for student's education in this sphere and respect some rules. These rules should lead to formation of truly optimal conditions for education and integration of these students. Practical part finds out the most common form and information character of the individual educational plan of integrated students in one school. Base of this determination are partial results from content analysis of tested group. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)