Marketingová komunikace v performativním umění
Marketing communication in performing arts
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61186Identifikátory
SIS: 131539
Katalog UK: 990016831590106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [7322]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váša, Ondřej
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
14. 2. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Sémiotika, marketing, marketing kultury, komunikace, verbální a vizuální komunikace, obraz a textKlíčová slova (anglicky)
Semiotics, marketing, marketing of culture, communication, verbal and visual communication, picture and textDiplomová práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci v performativním umění. Konkrétně na plakátovou reklamu Divadla na Vinohradech. Marketing v umění je specifický tím, že se musí přizpůsobit uměleckým cílům. Úlohou marketingu tedy není přizpůsobit produkt požadavkům trhu, ale přitáhnout publikum k aktuální nabídce. Produkt se nejdříve vyrobí a až poté se umístí na trh. V marketingové komunikaci je tedy možné vycházet z produktu samotného. V souvislosti s tím jsem se snažila odhalit jaké prvky, a to jak ty explicitně zobrazené, tak i skryté, využívají plakáty na divadelní inscenace a zda reklamní plakáty vycházejí ze specifik, které mají produkty v oblasti kultury a umění. Jako nástroj jsem si zvolila sémiotickou analýzu, při které jsem zkoumala obraz, text a vztah obrazu a textu. Klíčová slova Sémiotika, marketing, marketing kultury, komunikace, verbální a vizuální komunikace, obraz a text.
The diploma thesis focuses on marketing communications in performing arts. In particular, it concentrates on poster advertising of the Divadlo na Vinohradech. Marketing in art is specific because it must adapt to the artistic goals. Thus, the role of marketing is not to conform to demands of the market but to attract audience to the current offer. The product is firstly made and only then placed on the market. It is possible to base the marketing communication channels on the product itself. In connection with the above mentioned, I tried to reveal what elements - either those which are explicitly shown or the hidden ones - are used on posters for theatre performances. Moreover, I tried to find out whether the posters included traits which are specific for the field of culture and arts. As a tool the semiotic analysis was chosen to examine individual pictures and texts as well as their mutual relationships. Keywords Semiotics, marketing, marketing of culture, communication, verbal and visual communication, picture and text.
