Zobrazit minimální záznam

Child with Speech Disorders at Primary School as Viewed by Its Parents
dc.contributor.advisorDurdilová, Lucie
dc.creatorKaletová, Magdalena
dc.date.accessioned2017-05-18T15:35:43Z
dc.date.available2017-05-18T15:35:43Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61044
dc.description.abstractTHE ABSTRACT This thesis deals with the life of children with communicative disability during their education at primary school. It defines communicative disability, etiology, forms and treatment of speech disorders, and further characterizes three specific forms of communicative disability - developmental dysphasia, balbuties and tumultus sermonis. The thesis also presents the specifics of the developmental stage of younger school age, considering the development of children with communicative disability, and tries to clarify what are currently possible ways of educating children with speech disorders. At the same time it outlines the influence of the family environment on the child with communicative disability, its current possibilities and transformations. It uses information mainly from publications dealing with speech therapy and publications dealing with the development and education of children, primarily the children with speech disorders. Moreover it discovers how parents perceive their child with communicative disability in the context of education at primary schools. It examines what type of education parents chose for their child and what are the reasons, and also how the child feels in a class group or a group of peers according to his parents. It is searching for what parents believe is the...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá životem dětí s narušenou komunikační schopností v období jejich vzdělávání na prvním stupni základní školy. Věnuje se vymezení narušené komunikační schopnosti, etiologii, formám a terapii poruch řeči a blíže charakterizuje tři konkrétní formy narušené komunikační schopnosti - vývojovou dysfázii, koktavost a breptavost. Dále práce představuje specifika vývojového období mladšího školního věku se zřetelem na vývoj dětí s narušenou komunikační schopností a snaží se objasnit, jaké jsou u nás v současnosti možné způsoby vzdělávání dětí s poruchami řeči. Zároveň nastiňuje vliv rodinného prostředí dítěte s narušenou komunikační schopností, jeho současné možnosti a proměny. Čerpá zejména z publikací zabývajících se logopedií a z publikací zabývajících se vývojem a vzděláváním dětí, předně pak dětí s poruchami řeči. Mimo to zjišťuje, jak vnímají rodiče své dítě s narušenou komunikační schopností v rámci vzdělávání na prvním stupni základní školy. Zkoumá, jaký způsob vzdělávání pro své dítě rodiče zvolili a z jakých důvodů, jak se podle rodičů jejich dítě cítí ve třídním kolektivu či ve skupině vrstevníků. Pátrá po tom, jaký, se rodiče domnívají, že je vliv narušené komunikační schopnosti na přijetí a školní úspěšnost jejich dítěte. A objasňuje, co považují rodiče dítěte s narušenou...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDítě s narušenou komunikační schopností Vzdělávání na prvním stupni ZŠ Názory rodičů Domácí škola Integrace na základní školecs_CZ
dc.subjectChild with communicative disability Education at primary school Parental views Home school Integration at primary schoolen_US
dc.titleDítě s narušenou komunikační schopností na prvním stupni ZŠ očima jeho rodičůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-17
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId119617
dc.title.translatedChild with Speech Disorders at Primary School as Viewed by Its Parentsen_US
dc.contributor.refereeMužáková, Monika
dc.identifier.aleph001600789
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá životem dětí s narušenou komunikační schopností v období jejich vzdělávání na prvním stupni základní školy. Věnuje se vymezení narušené komunikační schopnosti, etiologii, formám a terapii poruch řeči a blíže charakterizuje tři konkrétní formy narušené komunikační schopnosti - vývojovou dysfázii, koktavost a breptavost. Dále práce představuje specifika vývojového období mladšího školního věku se zřetelem na vývoj dětí s narušenou komunikační schopností a snaží se objasnit, jaké jsou u nás v současnosti možné způsoby vzdělávání dětí s poruchami řeči. Zároveň nastiňuje vliv rodinného prostředí dítěte s narušenou komunikační schopností, jeho současné možnosti a proměny. Čerpá zejména z publikací zabývajících se logopedií a z publikací zabývajících se vývojem a vzděláváním dětí, předně pak dětí s poruchami řeči. Mimo to zjišťuje, jak vnímají rodiče své dítě s narušenou komunikační schopností v rámci vzdělávání na prvním stupni základní školy. Zkoumá, jaký způsob vzdělávání pro své dítě rodiče zvolili a z jakých důvodů, jak se podle rodičů jejich dítě cítí ve třídním kolektivu či ve skupině vrstevníků. Pátrá po tom, jaký, se rodiče domnívají, že je vliv narušené komunikační schopnosti na přijetí a školní úspěšnost jejich dítěte. A objasňuje, co považují rodiče dítěte s narušenou...cs_CZ
uk.abstract.enTHE ABSTRACT This thesis deals with the life of children with communicative disability during their education at primary school. It defines communicative disability, etiology, forms and treatment of speech disorders, and further characterizes three specific forms of communicative disability - developmental dysphasia, balbuties and tumultus sermonis. The thesis also presents the specifics of the developmental stage of younger school age, considering the development of children with communicative disability, and tries to clarify what are currently possible ways of educating children with speech disorders. At the same time it outlines the influence of the family environment on the child with communicative disability, its current possibilities and transformations. It uses information mainly from publications dealing with speech therapy and publications dealing with the development and education of children, primarily the children with speech disorders. Moreover it discovers how parents perceive their child with communicative disability in the context of education at primary schools. It examines what type of education parents chose for their child and what are the reasons, and also how the child feels in a class group or a group of peers according to his parents. It is searching for what parents believe is the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016007890106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV