Role symbolu v mediální komunikaci
A role of the symbol in media communication
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60714Identifikátory
SIS: 121154
Kolekce
- Kvalifikační práce [6407]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poštulka, Filip
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
14. 2. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Symbol, mediální komunikace, mediální produkt, mediální sdělení, nadlinková a podlinková komunikace, sémiotika, sémiotická analýza, znakKlíčová slova (anglicky)
Symbol, Media communication, Media product, Media message, Above-the-line and Bellow-the-line communication, Semiotics, Semiotic analyses, SignMá diplomová práce se věnuje tématu symbolů v mediálních sděleních. Toto téma jsem si zvolila především proto, že sama pracuji v oblasti mediální komunikace, konkrétně v oboru public relations, a chtěla jsem se proto zaměřit na oblast, která je mi nejen profesně blízká. Symboly jsou jedním z druhu znaků, jejichž význam se odvíjí od kulturního či společenského kontextu, hodnotového systému. Mým záměrem je za pomoci různorodých metod sémiotické analýzy ukázat, jak jsou mediální sdělení symbolů plná a že si jejich významu a působení na nás často nejsme vědomi. Mediální sdělení jsou všude kolem nás a my jsme tak s nimi dennodenně konfrontováni. Je důležité uvědomovat si jejich význam, protože jsou součástí našeho kulturního prostředí a zpětně nás tak ovlivňují.
My thesis is devoted to the topic of symbols in media messages. I choose this topic mainly because I work in media communication, specifically in the field of public relations, and that is why I wanted to focus on the area that is close to me not only professionally. Symbols are one of the signs whose meaning depends on the cultural or social context and the value system. My intention is with the help of various methods of semiotic analysis to show how media messages are full of symbols and that we are often not aware of their meaning and affect on us. Media messages are all around us, and thus we are confronted with them every day. It is important to be aware of their meaning because they are part of our cultural environment and thus they affect us backward.