Zobrazit minimální záznam

Access to education through dramatic literary education
dc.contributor.advisorMarušák, Radek
dc.creatorSmejkalová, Olga
dc.date.accessioned2017-05-18T17:23:24Z
dc.date.available2017-05-18T17:23:24Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60472
dc.description.abstract12 Abstract My thesis "Access to education through dramatic literary education" focuses on creative educational process of literary education which uses the methods and principles of drama education at the level of primary school education. The theoretical part deals with a possibility to integrate the area of human knowledge, interdisciplinary relationships and the presence of creative component into RVP. Theoretical part also points out the effectiveness of linking drama education with literary education. In the main part (practical part) we can find an ensemble of literary-drama lessons which analysis creatively a different literary genres. Well thought through lessons provides students with deeper understanding on literary work (text) not only in term of rational meanings, but emotional as well. The set of lessons is in line with the new concept of primary education (vis. RVP) which goal is child development in cognitive area (especially acquisition of tools for exploring and developing thought flow), in skill area, attitudes and values. The set of lessons emphasizes on interdisciplinary relationships and creativity. Part of the lessons was tested (reflected) with children in primary school during the school year 2012/2013en_US
dc.description.abstract11 Abstrakt Téma diplomové práce "Vstup do dramatické výchovy prostřednictvím literární výchovy" se zabývá kreativním edukačním procesem literární výchovy, který využívá metod a principů dramatické výchovy na 1.stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá možnostmi integrace oblastí lidského poznání, mezipředmětovými vztahy a přítomností kreativní složky v Rámcovém vzdělávacím programu. Teoretická část poukazuje i na efektivitu propojení literární výchovy s výchovnou dramatikou. V hlavní části (praktická část) je soubor literárně-dramatických dvojlekcí, kde se tvůrčím způsobem analyzují různé literární žánry. Promyšleně vystavěné lekce nabízí žákům cestu k hlubšímu pochopení literárního díla (textu) nejen v rovině racionálních významů, ale i v oblasti emotivní. Soubor lekcí je v souladu s novým pojetím základního vzdělávání ( vis RVP) jehož cílem je rozvoj dítěte v oblasti kognitivní (zejména získávání nástrojů pro poznávání a rozvoj myšlenkových operací), v oblasti kompetencí, postojů a hodnot. Soubor lekcí klade důraz na mezipředmětové vztahy a kreativitu. Část lekcí byla v průběhu školního roku 2012/13 vyzkoušena (reflektována) s dětmi na základní škole.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectliterární výchovacs_CZ
dc.subjecttvůrčí výukacs_CZ
dc.subjectdramatická výchovacs_CZ
dc.subjectcíle osobnostně-sociální výchovycs_CZ
dc.subjectanalýza literární předlohycs_CZ
dc.subjectdramatičnostcs_CZ
dc.subjectLiterary educationen_US
dc.subjectcreative teachingen_US
dc.subjectdramaen_US
dc.subjectpersonality and social goals of educationen_US
dc.subjectanalysis of literary worksen_US
dc.subjectdramaen_US
dc.titleVstup do dramatické výchovy prostřednictvím literární výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-12
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId120585
dc.title.translatedAccess to education through dramatic literary educationen_US
dc.contributor.refereeHolemá, Irena
dc.identifier.aleph001601962
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs11 Abstrakt Téma diplomové práce "Vstup do dramatické výchovy prostřednictvím literární výchovy" se zabývá kreativním edukačním procesem literární výchovy, který využívá metod a principů dramatické výchovy na 1.stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá možnostmi integrace oblastí lidského poznání, mezipředmětovými vztahy a přítomností kreativní složky v Rámcovém vzdělávacím programu. Teoretická část poukazuje i na efektivitu propojení literární výchovy s výchovnou dramatikou. V hlavní části (praktická část) je soubor literárně-dramatických dvojlekcí, kde se tvůrčím způsobem analyzují různé literární žánry. Promyšleně vystavěné lekce nabízí žákům cestu k hlubšímu pochopení literárního díla (textu) nejen v rovině racionálních významů, ale i v oblasti emotivní. Soubor lekcí je v souladu s novým pojetím základního vzdělávání ( vis RVP) jehož cílem je rozvoj dítěte v oblasti kognitivní (zejména získávání nástrojů pro poznávání a rozvoj myšlenkových operací), v oblasti kompetencí, postojů a hodnot. Soubor lekcí klade důraz na mezipředmětové vztahy a kreativitu. Část lekcí byla v průběhu školního roku 2012/13 vyzkoušena (reflektována) s dětmi na základní škole.cs_CZ
uk.abstract.en12 Abstract My thesis "Access to education through dramatic literary education" focuses on creative educational process of literary education which uses the methods and principles of drama education at the level of primary school education. The theoretical part deals with a possibility to integrate the area of human knowledge, interdisciplinary relationships and the presence of creative component into RVP. Theoretical part also points out the effectiveness of linking drama education with literary education. In the main part (practical part) we can find an ensemble of literary-drama lessons which analysis creatively a different literary genres. Well thought through lessons provides students with deeper understanding on literary work (text) not only in term of rational meanings, but emotional as well. The set of lessons is in line with the new concept of primary education (vis. RVP) which goal is child development in cognitive area (especially acquisition of tools for exploring and developing thought flow), in skill area, attitudes and values. The set of lessons emphasizes on interdisciplinary relationships and creativity. Part of the lessons was tested (reflected) with children in primary school during the school year 2012/2013en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016019620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV