Školní poradenské pracoviště a jeho úloha na 1. a 2. stupni ZŠ
School counselling centre and its role at the first and second grade of the elementary shool
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60341Identifikátory
SIS: 121574
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mojžíšová, Jarmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
11. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
metodik prevence, škola, školní poradenské pracoviště, školní psycholog, školní speciální pedagog, výchovný poradceKlíčová slova (anglicky)
Educational Consultant, Prevention Specialist, School, School Counselling Centre, School Psychologist, School Special Education Teacherv českém jazyce: Bakalářská práce se věnuje fungování školního poradenského pracoviště na prvním a druhém stupni základní školy. Teoretická část obsahuje vývoj poradenských pracovišť na školách, jejich cíle a popis celého školního poradenského systému. Dále seznamuje s náplní práce jednotlivých pracovníků tohoto pracoviště. V praktické části zkoumám spokojenost či nespokojenost žáků ve škole a jejich potenciální problémy týkající se školního i mimoškolního prostředí. Zaměřuji se na fakt, jestli jsou žáci schopní, ale i ochotní řešit své problémy s pracovníky školního poradenského pracoviště a jestli mají dostatečné znalosti, na koho se v určitých případech obracet.
v anglickém jazyce: The Bachelor thesis is dealing with the functioning of the school counselling centre on the first and second grade of the elementary school. The theoretical part consists of themes as the development of school counselling centres, their aims and the description of the whole counselling system. There is also a description of the work of the particular specialists representing this centre. I search for and examine the pupils' satisfaction or dissatisfaction at school and their problems concerning school and family environment in the empiric part. I focus on the children being able or willing to deal with their problems with these specialists. The question is also if the pupils have sufficient information and knowledge to whom they can turn with their troubles.