Výchova ke zdravému životnímu stylu na vybraných středních školách
Education on Healthy Lifestyle at Selected Secondary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60062Identifikátory
SIS: 106238
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kovaříková, Miroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Zdraví, zdravý životní styl, kurikulum, učitel, střední školaKlíčová slova (anglicky)
Health, healthy lifestyle, curriculum, teacher, secondary schoolNÁZEV: Výchova ke zdravému životnímu stylu na vybraných středních školách ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá problematikou zdravého životního stylu u žáků na středních školách. Cílem práce je zjistit informovanost, respektive úroveň znalostí, postoje a vnímání skrytého kurikula školy korespondující s oblastí zdravého životního stylu. Teoretická část se věnuje rozboru pojmu zdraví a zdravý životní styl, obsahuje pohled na kurikulární dokumenty související se vzdělávací oblastí Vzdělávání pro zdraví a dále se zaměřuje na učitele jakožto na významnou složku ovlivňující žáky při utváření vztahu a dodržování zásad vztahující se ke zdravému životnímu stylu. Praktická část mapuje úroveň znalostí žáků, míru dodržování zásad zdravého životního stylu a míru vnímání skrytého kurikula, jenž na žáky v prostředí školy působí. Na základě výsledků výzkumného šetření je v práci uveden návrh námětu pro inspiraci výchovy ke zdraví, které lze při pedagogické praxi využít.
Education on Healthy Lifestyle at Secondary School ABSTRAKT This thesis deals with am issue of healthy lifestyle among pupils at secondary schools. The aim of the thesis is to find out information, or knowledge, attitudes to and perception of the hidden curriculum of school corresponding to healthy lifestyles area. The theoretical part pursues the analysis of the concept of health and healthy lifestyle, includes a view of curriculum documents related to educational training for health and focuses on teacher as the major component affecting students in shaping the relationship and the principles relating to a healthy lifestyle. Practical part describes the level of knowledge of students, the degree of compliance with the principles of a healthy lifestyle and a measure of the hidden curriculum, which the pupils at the school are influenced by. Based on the results of the research the design for inspiration of the theme of healthy lifestyle education, which can be used in teaching practice, is stated.