Analýza dětské kresby jako doplňující prostředek při posuzování školní neúspěšnosti
An Analysis of Children's Drawing as an Additional Tool for Assessing
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60033Identifiers
Study Information System: 96736
Collections
- Kvalifikační práce [23776]
Author
Advisor
Consultant
Vlasáková Charyparová, Michaela
Referee
Komárková, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
18. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Školní neúspěšnost, příčiny školní neúspěšnosti, projevy školní neúspěšnosti, dětská kresba, projevy školní neúspěšnosti v kresběKeywords (English)
School Failure, Causes of School Failure, Manifestations of School Failure, Child's Drawing, Manifestations of School Failure in DrawingTato diplomová práce se zabývá možností nalézt v dětské kresbě projevy, které by mohly pomoci při odkrývání školní neúspěšnosti. Skládá se z teoretické a výzkumné části. Teoretická část vychází z poznatků odborné literatury a praxe. V první kapitole jsou popsány příčiny a projevy školní neúspěšnosti. Druhá kapitola se zabývá kresbou a kresebnými testy. Ve třetí kapitole popisuji metody a techniky použité v samotném výzkumu. Výzkumná část obsahuje šetření, jehož hlavním cílem bylo potvrdit určité rysy obsahující kresbu neúspěšného žáka. Výsledků šetření bylo dosaženo pomocí kresby, "Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti žáků" autorů Z. Matějčka a M. Vágnerové, analýzy průměru známek a rozhovorů s učitelkami. Cílem práce je charakterizovat projevy neúspěšného žáka v kresbě.
This thesis deals with the options found in children's drawings symptoms that might help in uncovering school failure. The thesis consists of a theoretical and research part. The theoretical part is based on knowledge of the literature and the praxis. The first chapter describes the causes and symptoms of school failure. The second chapter deals with drawings and by drawing tests. There is described the methods and techniques used in my research in the third chapter. The research section contains the survey whose main objective was to confirm certain features of the drawing containing the failed student. The results of the survey were achieved through drawings, "Questionnaire of self - conception pupils' school success" by Z. Matějček and M. Vágnerová, analysis of average marks and interviews with teachers. The aim is to characterize the symptoms of failed student in the drawing.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Vzdělávání dětí s odkladem školní docházky
Defence status: DEFENDEDBöhmová, Nikola (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Date of defense: 21. 5. 2014Bakalářská práce se zabývá problematikou odkladů školní docházky v České republice. Reaguje na vysoké procento dětí s odkladem školní docházky v mateřských školách. V teoretické části chce autorka poskytnout všeobecné ... -
Diagnostika školní zralosti
Defence status: DEFENDEDPetržilková, Ivana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Date of defense: 31. 5. 2017Diplomová práce se zabývá tématem diagnostiky školní zralosti. Pomocí teoretických poznatků představuje, na jaké úrovni by mělo mít dítě rozvinuté jednotlivé oblasti osobnosti a znalosti, než nastoupí k plnění školní ... -
Školní zralost
Defence status: DEFENDEDVeselá, Šárka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 4. 2. 2015This thesis deals with the issue of school readiness and procedures for the assessment. It focuses on achieving individual developmental areas for children before they enter school, the conduct of the assessment of maturity ...