Vliv agenturních zpráv ČTK na obsah sportovních rubrik deníků MF Dnes a Právo
Effect of agency reporting on the contents of the newspaper sports Právo ang MF Dnes
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59798Identifikátory
SIS: 98448
Kolekce
- Kvalifikační práce [18347]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kraus, Jiří
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
29. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
ČTK, agentury, zpravodajství, deník, sportovní rubrika, MF Dnes, PrávoKlíčová slova (anglicky)
Czech News Agency, news agency, news, daily, sports section, MF Dnes, PrávoDiplomová práce "Vliv agenturních zpráv ČTK na obsah sportovních rubrik deníků MF Dnes a Právo" popisuje vliv české zpravodajské agentury ČTK na sportovní rubriky dvou vybraných celostátních deníků - MF Dnes a Právo. Hlavním cílem výzkumu, prováděného obsahovou analýzou po dobou dvou týdnů, je zjistit, jakým způsobem jednotlivé redakce pracují s agenturním servisem. Zda je pro ně ČTK stále hlavním zdrojem informací a zda se nějak zásadně změnilo její postavení. Diplomová práce zároveň zkoumá, v jaké formě se zprávy produkované ČTK nejčastěji objevují v novinách. Součástí je i dotazníkové šetření mezi redaktory obou médií a základní analýza fotozpravodajství, které je nedílnou součástí sportovní rubriky. Pro doplnění širšího kontextu autor v teoretické části popisuje souboj tištěných a elektronických médií, komercionalizaci sportu a procesy internetizace a digitalizace, které do značné míry ovlivnily i práci zpravodajských agentur.
The thesis "The Influence of the ČTK News Agency Content on Sports Sections of Daily MF Dnes and Právo" describes the influence of the Czech news agency ČTK on the sports section of two selected national newspapers - MF Dnes and Právo. The main objective of the research and a conducted two-week content analysis was to determine how individual editors work with the agency service. Another aim was to determine whether ČTK is still the main source of information for them, and whether there was something that had fundamentally changed its position. The thesis also examines the format of the messages produced by ČTK that appear in the newspapers most frequently. It also includes a questionnaire survey for editors of both media and basic analysis of photo journalism, which is an integral part of the sports sections. To complement the wider context of the theoretical part, the author describes the current battle of printed and electronic media, sport and commercialization processes of internetisation and digitization, which largely influenced the work of intelligence agencies.