Mediální kampaně Silvia Berlusconiho během voleb do parlamentu v letech 1994 až 2008
Media campaigns of Silvio Berlusconi during general elections from 1994 to 2008
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59772Identifiers
Study Information System: 111962
Collections
- Kvalifikační práce [18079]
Author
Advisor
Referee
Cebe, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
28. 1. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Silvio Berlusconi, Forza Italia, Itálie, volební kampaň, medializace politiky, médiaKeywords (English)
Silvio Berlusconi, Forza Italia, Italy, election campaign, mediatization of politics, mediaDiplomová práce "Mediální kampaně Silvia Berlusconiho během voleb do parlamentu v letech 1994 až 2008" se zabývá volebními kampaněmi a jejich mediálním pokrytím. Shrnuje styl kampaní Berlusconiho politické strany Forza Italia a jeho koalicí. Práce srovnává tyto kampaně s kampaněmi hlavního protikandidáta, levo-středové koalice. Začátek práce je věnován shrnutí Berlusconiho životopisu a popisuje jeho vstup do politiky. Další kapitoly shrnují politickou situaci mezi jednotlivými kampaněmi a popisují tyto kampaně včetně jejich pokrytí v médiích. Významný prostor je věnován potenciálnímu vlivu na rozhodnutí voličů při volbách prostřednictvím Berlusconiho vlastnictví největší komerční televizní stanicím Mediaset.
Diploma thesis "Media campaigns of Silvio Berlusconi during general elections from 1994 to 2008" deals with the election campaigns and their cover in mass media. It summarizes style of campaign of the Berlusconi's political party Forza Italia and his coalition. The thesis compares these campaigns with those of main opposition, left- central coalition. The beginning of the thesis devotes to the résumé of Berlusconi's biography and to his entry to the politics. Further chapters summarize political situation between single campaign and they describe these campaign including their media cover. Significant space is devoted to potential influence on voter's decision because of the Berlusconi's media empire and because of his control over dominant commercial television stations Mediaset.