Mediální kampaně Silvia Berlusconiho během voleb do parlamentu v letech 1994 až 2008
Media campaigns of Silvio Berlusconi during general elections from 1994 to 2008
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59772Identifikátory
SIS: 111962
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cebe, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
28. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Silvio Berlusconi, Forza Italia, Itálie, volební kampaň, medializace politiky, médiaKlíčová slova (anglicky)
Silvio Berlusconi, Forza Italia, Italy, election campaign, mediatization of politics, mediaDiplomová práce "Mediální kampaně Silvia Berlusconiho během voleb do parlamentu v letech 1994 až 2008" se zabývá volebními kampaněmi a jejich mediálním pokrytím. Shrnuje styl kampaní Berlusconiho politické strany Forza Italia a jeho koalicí. Práce srovnává tyto kampaně s kampaněmi hlavního protikandidáta, levo-středové koalice. Začátek práce je věnován shrnutí Berlusconiho životopisu a popisuje jeho vstup do politiky. Další kapitoly shrnují politickou situaci mezi jednotlivými kampaněmi a popisují tyto kampaně včetně jejich pokrytí v médiích. Významný prostor je věnován potenciálnímu vlivu na rozhodnutí voličů při volbách prostřednictvím Berlusconiho vlastnictví největší komerční televizní stanicím Mediaset.
Diploma thesis "Media campaigns of Silvio Berlusconi during general elections from 1994 to 2008" deals with the election campaigns and their cover in mass media. It summarizes style of campaign of the Berlusconi's political party Forza Italia and his coalition. The thesis compares these campaigns with those of main opposition, left- central coalition. The beginning of the thesis devotes to the résumé of Berlusconi's biography and to his entry to the politics. Further chapters summarize political situation between single campaign and they describe these campaign including their media cover. Significant space is devoted to potential influence on voter's decision because of the Berlusconi's media empire and because of his control over dominant commercial television stations Mediaset.