Program EATS jako alternativa ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ
Program EATS as an alternative in teaching English language at primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59557Identifikátory
SIS: 128135
Kolekce
- Kvalifikační práce [18628]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stará, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
4. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Inovativní přístupy, raná výuka cizích jazyků, program EATS, rodilí mluvčí, Rámcový vzdělávací program, anglický jazyk, primární vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Inovative approaches, early education in foreign languages, program EATS, native speakers, Framework Education Program, English language, primary educationTato práce pojednává o inovativním programu výuky angličtiny s názvem EATS. Cílem bylo zjistit efektivitu tohoto programu na základě opakovaného pozorování, didaktického testování a rozhovorů. V teoretické části je rozebíráno postavení výuky anglického jazyka v kurikulárních dokumentech, dále popsán komunikativní přístup k výuce jazyků, který je velmi vhodný do dnešní globalizované společnosti. Je zde zdůrazněna důležitá role rodilého mluvčího, který vnáší do hodiny autentický prvek a slouží žákům jako jazykový vzor. Stejně tak je rozebírán trend rané výuky cizích jazyků, která je spojena se stále se snižující věkovou hranicí pro zahájení cizojazyčné výuky. Také je v práci popsána integrovaná výuka metodou CLIL a její alternativa v podobě jazykové propedeutiky. Jednalo se o to ukázat příklad dobré praxe, kterým by se mohl někdo inspirovat.
This thesis is about an inovative program in teaching English language called EATS. The goal was to find out the effectivness of this program on the basis of repeated observations, didactic testing and interview. In the theoretical part the position of English language in the curricular documents is discussed. Then there is the description of the communicative approach to the language learning which is very useful in nowadays globalised society.The important role of the native speaker is emphasized because he brings the authentic element into the education process and gives pupils good language model. Also the early education in foreign languages is part of this work. Integrated language learning is described on the ilustration of CLIL and its alternative which could be called "language preparation". The aim was to show an example of a good practice which could inspire someone.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Pracovní kompetence žáka při přechodu ze základního vzdělávání na střední odborné vzdělávání
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOUhlíková, Alice (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 15. 1. 2018 -
Školní vzdělávací programy uměleckých souborů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHofmannová, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2. 9. 2013Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je zachytit změny v odborné přípravě výtvarně nadaných žáků ve studijním oboru Užitá malba. V teoretické části je zachycena analýza vzdělávacích cílů národních a mezinárodních ... -
Integrovaná tematická výuka programu začít spolu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMašková, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 22. 5. 2014Diplomová práce s názvem Integrovaná tematická výuka v programu Začít spolu popisuje, analyzuje a hodnotí využití Integrované tematické výuky (ITV) na 1. stupni ZŠ. ITV je zde chápána jako jedna z možností realizace ...