Digitální malba jako specifická oblast počítačové grafiky
Digital painting as a specific area of computer graphics
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59144Identifikátory
SIS: 136364
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štípek, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
17. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
digitální malba, počítačové umění, grafický software, malba, kresbaKlíčová slova (anglicky)
digital painting, computer art, graphic software, painting, drawingNÁZEV: Digitální malba jako specifická oblast počítačové grafiky AUTOR: Iva Vyhnánková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Tomáš Jeřábek ABSTRAKT: Digitální malba přináší do oboru umělecké tvorby nové možnosti nejen v podobě obecných výhod softwarů, jako je krok zpět a jednoduché opravy, ale i mnoho nových nástrojů, které mohou do určité míry simulovat některá tradiční média. Práce se postupně zabývá digitální malbou z pohledu jejích charakteristických vlastností, výhod a nevýhod oproti tradiční malbě a využití, následně řeší problematiku hardwarového a softwarového vybavení. V praktické části práce jsou představeny některé postupy nejen k napodobení tradičních technik, ale i k využití softwarových nástrojů k malbě technikami, které tradiční malba nenabízí. KLÍČOVÁ SLOVA: digitální malba, počítačové umění, grafický software, malba, kresba
TITLE: Digital painting as a specific area of computer graphics AUTHOR: Iva Vyhnánková DEPARTMENT: Department of Information Technology and Education SUPERVISOR: Mgr. Tomáš Jeřábek ABSTRACT: Digital painting brings new possibilities to the field of arts. These possibilities consist not only of general advantages of software usage such as undo and easy modifications, but also of number of new tools, which can simulate traditional media to a certain degree. The work deals with digital painting in the context of its characteristic features, advantages and disadvantages as compared to traditional painting, and application, followed by the area of hardware and software. The practical part describes selected methods of not only simulating traditional techniques, but also of software tools application for specific painting techniques which traditional painting does not enable. KEYWORDS: digital painting, computer art, graphic software, painting, drawing