Strategie komunikace rodičů a učitelů v mateřské škole
Communication Strategies of Parents and Teachers in Kindergartens
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59078Identifiers
Study Information System: 81787
Collections
- Kvalifikační práce [6408]
Author
Advisor
Referee
Seidlová Málková, Gabriela
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Liberal Arts and Humanities
Department
Liberal Arts and Humanities - Historical Module
Date of defense
17. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Tématem mé bakalářské práce je "Strategie komunikace rodičů a učitelů v mateřské škole". Jedná se o případovou studii založenou na kvalitativní metodologii. Ve studii jsou sledovány především komunikační cíle a strategie rodičů (matek), obsah jejich komunikace s učitelkami mateřské školy. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část studie je zaměřena na obecné vymezení strategie komunikace probíhající ve škole. V praktické části je analýza získaných rozhovorů na zvolené témaKeywords (English)
Title of my bachelor work is "Communication strategies of parents and teachers in kindergarten". It is a case study based on qualitative methodology. In a case study are pursued communication object and strategies mothers, content of their communication with teachers in kindergarten.The study is divided into two parts.The theoretical part is focused on general definition of communication which is in kindergarten.In practical part there is the analysis of interview between researcher and mothersCitace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Stratégia značky Redken - modifikácia B2B orientácie podniku smerom k B2C
Defence status: DEFENDEDLacková, Karina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Date of defense: 21. 6. 2022The main topic of this thesis is the modification of the Redken brand strategy from B2B to B2C orientation. Within the theoretical part, the current beauty market is primarily examined. The most important factors influencing ... -
Strategie žákovských řešení úloh rovnicového typu ve 4. a 5. ročníku ZŠ
Defence status: DEFENDEDJohánková, Renata (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 19. 5. 2016V současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie ... -
Verbal communication strategies in English as a foreign language
Defence status: DEFENDEDČervenková, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Date of defense: 10. 9. 2018It is desirable that language learners develop their strategic competence, which allows them to communicate the intended meaning when facing breakdowns in communication. One of the manifestations of strategic competence ...