Animovaný film na prvním stupni ZŠ
Animated movie on primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58811Identifikátory
SIS: 95959
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotná, Magdalena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
15. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Animovaný film, 1. stupeň ZŠ, stop-motion animace, animační techniky, umění a kultura, filmová, audiovizuální výchova, náměty, přípravy na hodiny VV, didaktika, tvorbaKlíčová slova (anglicky)
Animated film, the first primary school, stop-motion animation, animation technology, art and culture, film, audiovisual education, ideas, preparing to lessons of arts, didactics, creationa klíčová slova ŽALOUDKOVÁ, R.: Animovaný film na 1. stupni ZŠ. [Diplomová práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 124 s. (Přílohy: DVD s animovanými filmy žáků 1. stupně ZŠ, fotodokumentace) Diplomová práce je zaměřená na tvorbu animovaných filmů s žáky 1. stupně ZŠ a má charakter průzkumné sondy. Prostředkem zkoumání je dotazníkové šetření, na jehož podkladě jsou následně vypracovány přípravy na hodiny výtvarné výchovy. Přípravy jsou zrealizované, reflektované a zdokumentované. Výsledkem a přínosem práce je a) didaktický materiál usnadňující zařadit tvorbu animovaných filmů do výuky b) dětské animované filmy, které potvrzují propojení výtvarné tvorby a filmové/audiovizuální výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA: Animovaný film, 1. stupeň ZŠ, stop-motion animace, animační techniky, umění a kultura, filmová/audiovizuální výchova, náměty, přípravy na hodiny VV, didaktika, tvorba
and keywords Žaloudková, R.: Animated movie on primary school. [Thesis] Prague 2012 - Charles University, Faculty of Education, Department of Fine Arts, 124 s (Attachments: DVD with animated movies by pupils of elementary school, photo documentation) This thesis deals with creating animated films with pupils of primary school and it has the character of a survey. The survey is carried out a questionnaire. Art lessons are subsequently prepared on the basic of thesurvey results. The preparations are implemented, reflected and documented. The result and the benefits of the thesis are a) didactic material facilitating the creation of animated films in teaching b) children's animated films, which confirm connections between artistic creation and film/audiovisual education. KEY WORDS: Animated film, the first primary school, stop-motion animation, animation technology, art and culture, film / audiovisual education, ideas, preparing to lessons of arts, didactics, creation