Zobrazit minimální záznam

Intrinsic Motivation and Flow Experience in Primary Art School Pupils
dc.creatorKomárek, Tomáš
dc.date.accessioned2021-03-26T11:51:38Z
dc.date.available2021-03-26T11:51:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58791
dc.description.abstractTato rigorózní práce se zabývá problematikou prožívání flow a intrinsické motivace u žáků základní umělecké školy (ZUŠ). Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou žáci ZUŠ k hudbě vnitřně motivováni, do jaké míry prožívají při hře na hudební nástroj flow a s kterými psychologickými aspekty tento typ prožívání souvisí. Výzkumný soubor tvořili žáci hudebního oboru ZUŠ Trutnov ve věku 11-18 let (N = 108). Data byla získána pomocí tří dotazníků (Dotazník flow, Dotazník učitel a Dotazník motivace). První dva dotazníky byly vytvořeny pro účely této rigorózní práce, Dotazník motivace byl přeložen z anglické verze dotazníku SIMS (The Situational Motivation Scale). Výzkum prokázal, že žáci ZUŠ se domnívají, že zažívají flow relativně velmi často. U většiny sledovaných proměnných se potvrdila statisticky významná souvislost s flow, výsledky ale ukazují, že se jedná o méně těsné vztahy. Výjimkou byl vztah mezi flow a intrinsickou motivací, kde byla prokázána výraznější souvislost. Neprokázalo se, že by prožitek flow žáků ZUŠ souvisel s hrou v hudebních souborech, s rozsahem domácího cvičení, délkou hry na nástroj nebo pohlavím respondentů. Klíčová slova: flow; intrinsická motivace; hudební psychologie; hudební vzdělávání.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with experiencing flow and intrinsic motivation of pupils at Primary Art School. The aim of the research was to find out the following: to what extent are pupils of Primary Art School intrinsically motivated towards music, to what extent the pupils experience flow while playing a musical instrument and what psychological aspects are related to this type of experience. The target group of respondents represented pupils from musical branch at the age from 11 to 18 (N = 108). The data were obtained from three questionnaires (Flow, Teacher, and Motivation Questionnaire). The first two questionnaires were created for the purpose of this thesis. Motivation questionnaire was translated from English version of SIMS questionnaire (The Situational Motivation Scale). The research proved that pupils of Primary Art School think that they experience flow quite often. Most of the observed variables are significantly related to flow, on the contrary the relationship was less close. The exception was a relationship between flow and intrinsic motivation where closer connection was established. It was not proved that flow experience of Primary Art School pupils relates to participation in any musical groups, range of homework, length of playing musical instruments or gender of the respondents. Key...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectflowen_US
dc.subjectintrinsic motivationen_US
dc.subjectpsychology of musicen_US
dc.subjectmusic educationen_US
dc.subjectflowcs_CZ
dc.subjectintrinsická motivacecs_CZ
dc.subjecthudební psychologiecs_CZ
dc.subjecthudební vzdělávánícs_CZ
dc.titleIntristická motivace a prožitek FLOW u žáků základní umělecké školycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-04-10
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId134705
dc.title.translatedIntrinsic Motivation and Flow Experience in Primary Art School Pupilsen_US
dc.contributor.refereeMorávková Krejčová, Lenka
dc.contributor.refereeGillernová, Ilona
dc.identifier.aleph001576515
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato rigorózní práce se zabývá problematikou prožívání flow a intrinsické motivace u žáků základní umělecké školy (ZUŠ). Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou žáci ZUŠ k hudbě vnitřně motivováni, do jaké míry prožívají při hře na hudební nástroj flow a s kterými psychologickými aspekty tento typ prožívání souvisí. Výzkumný soubor tvořili žáci hudebního oboru ZUŠ Trutnov ve věku 11-18 let (N = 108). Data byla získána pomocí tří dotazníků (Dotazník flow, Dotazník učitel a Dotazník motivace). První dva dotazníky byly vytvořeny pro účely této rigorózní práce, Dotazník motivace byl přeložen z anglické verze dotazníku SIMS (The Situational Motivation Scale). Výzkum prokázal, že žáci ZUŠ se domnívají, že zažívají flow relativně velmi často. U většiny sledovaných proměnných se potvrdila statisticky významná souvislost s flow, výsledky ale ukazují, že se jedná o méně těsné vztahy. Výjimkou byl vztah mezi flow a intrinsickou motivací, kde byla prokázána výraznější souvislost. Neprokázalo se, že by prožitek flow žáků ZUŠ souvisel s hrou v hudebních souborech, s rozsahem domácího cvičení, délkou hry na nástroj nebo pohlavím respondentů. Klíčová slova: flow; intrinsická motivace; hudební psychologie; hudební vzdělávání.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with experiencing flow and intrinsic motivation of pupils at Primary Art School. The aim of the research was to find out the following: to what extent are pupils of Primary Art School intrinsically motivated towards music, to what extent the pupils experience flow while playing a musical instrument and what psychological aspects are related to this type of experience. The target group of respondents represented pupils from musical branch at the age from 11 to 18 (N = 108). The data were obtained from three questionnaires (Flow, Teacher, and Motivation Questionnaire). The first two questionnaires were created for the purpose of this thesis. Motivation questionnaire was translated from English version of SIMS questionnaire (The Situational Motivation Scale). The research proved that pupils of Primary Art School think that they experience flow quite often. Most of the observed variables are significantly related to flow, on the contrary the relationship was less close. The exception was a relationship between flow and intrinsic motivation where closer connection was established. It was not proved that flow experience of Primary Art School pupils relates to participation in any musical groups, range of homework, length of playing musical instruments or gender of the respondents. Key...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantMorávková Krejčová, Lenka
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990015765150106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV