Speciální andragogika
Special Adult Education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58719Identifikátory
SIS: 121355
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šumníková, Pavlína
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
21. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Dospělá osoba se zdravotním postižením, celoživotní učení, andragogika, speciální andragogika, vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením a jeho charakteristikyKlíčová slova (anglicky)
Adult person with disabilities, life-long learning, andragogy, special adult education, education of adult persons with disabilities and its characteristicsTato bakalářská práce se věnuje dospělému jedinci se zdravotním postižením v procesu jeho učení a vzdělávání se. Je zde vyzdvižena hodnota vzdělání v současné společnosti a význam vzdělávání a vzdělání pro život jedince. V práci jsou představena základní teoretická východiska oblasti vzdělávání dospělých, se zacílením na osoby se zdravotním postižením. Tato východiska vycházejí z požadavků na celoživotní učení a z oblasti vědních disciplín, které se zabývají vzděláváním a výchovou dospělých jedinců. Dále je v práci charakterizována samotná oblast vzdělávání dospělých a jsou zde představena základní specifika oblasti vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením. Klíčové pojmy: Dospělá osoba se zdravotním postižením, celoživotní učení, andragogika, speciální andragogika, vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením a jeho charakteristiky.
Anotation This thesis analyses the process of learning of an adult person with disabilities. It focuses on the value of education as perceived by the society, and on the meaning of education for the life of an individual. The thesis presents the main paradigms in the field of adult education, especially education of persons with disabilities. The paradigms are based on requirements of life-long learning programs and of other scientific disciplines, dealing with education and guidance of adults. The thesis also gives the general characteristics of adult education as such and describes the main specifics of persons with disabilities. Keywords: Adult person with disabilities, life-long learning, andragogy, special adult education, education of adult persons with disabilities and its characteristics